عصر خودرو

زیان ۱.۴ هزار میلیارد دلاری بورس چین از تعلیق معاملات

عصر بازار: شرکت‌های چینی برای این که جلو فروش سهام خود را بگیرند، راه تازه‌ای پیدا کرده‌اند: تعلیق معاملات.

زیان ۱.۴ هزار میلیارد دلاری بورس چین از تعلیق معاملات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، در معاملات روز دوشنبه تقریبا سهام 200 شرکت دیگر از گردونه معاملات خارج شد. به این ترتیب مجموع سهم‌های تعلیق شده به 745 مورد یا 26 درصد کل شرکت‌های پذیرفته شده در بورس چین رسید. آمارها نشان می‌دهند که بیشتر سهم‌های تعلیقی مربوط به شرکت‌های پذیرفته شده در بورس شنژن (شرکت‌های کوچک) هستند. تعلیق معاملات سهام حدود 1.4 هزار میلیارد دلار از سهم‌ها یعنی 21 درصد سرمایه بازار چین را قفل کرده است.
    این روند با ادامه کاهش قیمت سهام روز به روز برای شرکت‌ها محبوب‌تر می‌شود. کارشناسان می‌گویند، اگر تعلیق معاملات نبود، شاخص شانگهای در مسیر سقوط قرار می‌گرفت.
    گزارش‌ها حکایت از آن دارند که زیان سقوط ارزش سهام در چین به 3.2 هزار میلیارد دلار رسیده است. این رقم دو برابر کل حجم بازار سهام هند است. طی یک ماه گذشته شاخص شنژن حدود 38 درصد سقوط کرده است. به عنوان مقایسه، در بازار آمریکا معاملات سهام 121 شرکت تعلیق شده که کمتر از 0.2 درصد از سرمایه بازار را تشکیل می‌دهند. همچنین در هنگ‌کنگ 186 شرکت تعلیق شده‌اند که 4.7 درصد از سرمایه بازار سهام این شهر را در اختیار دارند.

    برچسب ها