عصر خودرو

افزایش واردات ایران از ایتالیا

عصر بازار- طی یک سال گذشته ارزش واردات ایران از ایتالیا ۲۵.۸ درصد افزایش داشته و در مجموع ۲.۷ درصد از ارزش صادرات کشور به ایتالیا مربوط می‌شود.

افزایش واردات ایران از ایتالیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مروری بر جدول کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران گویای آن است که ایتالیا در رده نهم این جدول قرار گرفته است. البته اگرچه پیش از ایتالیا هشت کشور دیگر وارداتی به مراتب بیشتر را روانه ایران می‌کنند اما ایتالیا سومین کشوری است که طی یک سال گذشته به یک باره از نظر ارزش صادرات به ایران با نوعی جهش مواجه شده است.

    بدین ترتیب در شش ماهه اول سال جاری از سوی این کشور 644 میلیون دلار کالا وارد ایران شده است که اگرچه این رقم در قیاس با کشورهای دیگر به مراتب کمتر است اما به هر صورت رشد ارزشی واردات این کشور قابل توجه محسوب می‌شود. البته واردات از این کشور در شرایطی صورت می‌گیرد که ایران سهم چندانی از بازارهای وارداتی ایتالیا را به خود اختصاص نداده و حداقل این کشور جزو عمده مقاصد صادراتی ما محسوب نمی‌شود.

    پیش از این رایزن تجاری ایران در ایتالیا با تاکید بر اینکه روند دشوار پیگیری‌های اداری در ایران موجب می‌شود سرمایه‌گذاران ایتالیایی از این بازار صرفنظر کنند، گفته بود، لازم است نگاه ما به کشورهای اروپایی کمی متفاوت باشد و از تجربیات موفق و تکنولوژی برتری که در کشورهای اروپایی وجود دارد به منظور ارتقای کیفیت خود استفاده کنیم.

    محمد راضی همچنین اظهار کرده که می‌توان با وارد کردن ماشین‌آلات مدرن کیفیت تولیدات داخلی را ارتقا داد یا با تشکیل شرکت‌های مشترک یا تولید تحت لیسانس کشورهای اروپایی مقدمات صادرات به کشورهای مختلف را فراهم آورد.

    به گفته وی، اکنون در ایتالیا زمینه مناسبی برای همکاری در حوزه توسعه معادن وجود دارد و ما می‌توانیم تکنولوژی ساخت پلنت‌های معدنی را از ایتالیا گرفته و به تدریج در این حوزه به استقلال برسیم.

    مجتبی خسروتاج - رئیس سازمان توسعه تجارت - نیز تاکید دارد یکی از مسائلی که سازمان توسعه تجارت با جدیت به دنبال آن است افزایش سهم اروپا در ارتقای دانش و تکنولوژی محسوب می‌شود، چراکه کشورهای مختلف نباید انتظار داشته باشند که بازار ایران صرفا محلی برای واردات کالاهای آنها باشد بلکه لازم است برای انتقال تکنولوژی و تولیدات مشترک نیز تلاش شود.

    برچسب ها