عصر خودرو

کیش اینوکس ۲۰۱۷ : (۲)

نمایشگاه بورس کیش؛ پیام رسان فرصت های سرمایه گذاری در ایران

عصر بازار- دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور روز گذشته در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات در خصوص ارزیابی و جمع بندی از جلسه ویزر اقتصاد و دارایی با ارکان بازار سرمایه گفت: ارکان بازار سرمایه نشست خوبی با وزیر اقتصاد و دارایی داشتند. وزیر اقتصاد رهنمودهایی برای بازار سرمایه داشت که تلاش می شود خواست های ایشان برآورده شود و البته فعالان بازار سرمایه نیز درخواست هایی داشتند که از طریق کانون ها منتقل شد .

نمایشگاه بورس کیش؛ پیام رسان فرصت های سرمایه گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور ، با تاکید بر اینکه بازار سرمایه با بخش واقعی اقتصاد همزمان باید مورد حمایت قرار بگیرد،افزود: دولت باید برای افزایش سودآوری بنگاه های اقتصادی تلاش کند البته با کمکی که دولت به شرکت های تولیدی داشته و حمایت هایی که از بخش تولید کشور می شود، سودآوری صنایع در حال بهبود است.

    محمدی با اشاره به سیاست های روشن وزارت اقتصاد افزود: مهمترین سیاست وزارت اقتصاد و دارایی کمک به تامین مالی بخش خصوصی است، در همین راستا نقش بازار سرمایه باید در تامین مالی ارتقا پیدا کند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه شفافیت یکی دیگر از موارد مورد تاکید وزیر اقتصاد بود، افزود: سازمان بورس وظیفه خودش را ارتقای شفافیت در بازار سرمایه می داند که با توجه به تاکید وزیر اقتصاد بر این مهم، تلاش می شود شفافیت بیشتر شود.

    به گفته رییس سازمان بورس لایحه اصلاح قوانین بازار سرمایه در حال عبور از مراحل نهایی است و نظرات فعالان بازار سرمایه در حال جمع آوری است و بزودی در مسیر تصویب قرار خواهد گرفت.

    سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامه های ارکان بازار سرمایه جذب و پذیرش شرکت های جدید در بازار سرمایه است، افزود: در حوزه های مختلف به لحاظ قوانین و مقررات حمایت هایی نیاز داریم که البته در این رابطه کمیسیون های مختلف مجلس و نمایندگان مجلس از بازار سرمایه حمایت می کنند و امید است بزودی قوانین اصلاح شود.

    سخنگوی سازمان بورس در خصوص برنامه های این سازمان در حوزه جذب سرمایه گذار خارجی گفت: ما ناگزیر از این هستیم که اقصاد دنیا را در اقتصاد ایران شریک کنیم و در اقتصاد دنیا نیز سهیم شویم. بازار سرمایه تا امروز نقش خوبی در این روند داشته و بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی از طریق آن جذب شده است.

    وی با اشاره به اینکه تغییر عضویت ایران در آیسکو از عضو عادی به ناظر به طور جدی در حال پیگیری است، افزود: در زمینه تکنولوژی های مالی تفاهم نامه های متعددی با کشورهای مختلف داشتیم و امید است بتوانیم سامانه های معاملاتی بازار سرمایه را ارتقا دهیم.

    محمدی با اشاره به اینکه نمایشگاه ها و همایش ها کمک می کنند فرصت های سرمایه گذاری ایران را به دنیا معرفی کنیم، اظهار داشت: امید است به سرعت این روند در فازهای عملیاتی تری قرار بگیرد.

    وی با اشاره به اینکه از جمله برنامه های جذب سرمایه گذر خارجی، نمایشگاه بازار سرمایه در کیش است که هر سال برگزار می شود، افزود: مخاطبان از 17 کشور با بیش از 45 شرکت کننده در این گردهمایی، پیام رسان فرصت های سرمایه گذای ایران به دنیا خواهند شد.

    این مقام مسول در خصوص آخرین وضعیت صندوق ارزی گفت: مقررات صندوق ارزی کامل و در هیات مدیره سازمان مصوب و ابلاغ شده است. در حل حاضر باید متقاضیان برای راه اندازی صندوق ارزی به سازمان بورس درخواست بدهند و سازمان بورس هیچ محدودیتی در این رابطه ندارد.

    برچسب ها