عصر خودرو

سقوط درآمد دویچه بانک

عصر بازار- درآمد بزرگ ترین بانک آلمان در سه ماه سوم سال جاری میلادی با یک روند نزولی قابل توجهی روبرو شد که حاکی از عملکرد بسیار ضعیف این بانک و شوک بزرگ به صدر اعظم آلمان دارد.

سقوط درآمد دویچه بانک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، دویچه بانک، بزرگ ترین بانک آلمان و یکی از بانک های بزرگ جهان به لحاظ سرمایه اعلام کرد درآمد سه ماهه سوم سال جاری میلادی آن تقریبا 10 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

    در همین حال درآمد دویچه بانک در سه ماه سال 2017 میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 میلیارد و 800 میلیون یورو کاهش پیدا کرد که از آن یک فاجعه یاد می شود.

    همچنین علت این روند نزولی 9.6 درصدی در درآمد دویچه بانک را می توان به بازار ضعیف، نرخ پایین بهره بانکی و برنامه تغییر ساختاری در دست اقدام این بانک بزرگ آلمان نسبت داد.

    بر همین اساس سرمایه گذاری دویچه بانک در این بازه زمانی 23 درصد کاهش نشان می دهد؛ ضمن اینکه درآمد این بانک هم در بخش اوراق قرضه و تجارت ارز هم 36 درصد روند نزولی پیدا کرده است.

    «جیمز وان مالتِک»، رییس بخش فاینانس دویچه بانک، گفت: در ارتباط با برنامه پس انداز که تقرییا در حاشیه قرار گرفته باید بگویم که نیازمند مدیریت هزینه ها بصورت دقیق هستیم تا فعالیت سرمایه گذاران افزایش پیدا کند. وی در ادامه گفت: بسیار سخت خواهد بود که بتوان به این سوال جواب داد که چه زمانی این ضرر پوشش داده خواهد شد.

    «مالتِک» در ادامه گفت: به همراه رقبای خود در استخری شنا می کنیم که به ویژه فضای بازارهای سرمایه در آن طی چند ماه اخیر ضعیف شده  و به دنبال بالا کشیدن خود در این شرایط هستیم.

    همچنین چند روز پیش دولت آمریکا بار دیگر دویچه بانک را به دلیل دستکاری نرخ بهره بانکی 220 میلیون دلار جریمه کرده بود.

    بر همین اساس، کارشناسان اقتصادی عملکرد دویچه بانک را بطور قابل توجهی ضعیف تر از هم رده های خود می دانند. به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی روزنامه سرشناس «اکسپرس» انگلیس، سقوط درآمد دویچه بانک به مثابه رویارویی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان با لاشه این بانک بزرگ است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو