عصر خودرو

سرپرست دیسپچینگ مجتمع گاز پارس جنوبی ؛

تولیدات مجتمع گازی پارس جنوبی به ۸۹۲ میلیارد متر مکعب رسید

عصر بازار- احمدی گفت:پالایشگاه‌‌های گاز پارس جنوبی از ابتدای راه‌اندازی تا کنون حدود ۸۹۱ میلیارد و ۲۵۲ میلیون گاز تولید کرده‌اند.

تولیدات مجتمع گازی پارس جنوبی به ۸۹۲ میلیارد متر مکعب رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،علی احمدی، سرپرست دیسپچینگ مجتمع پارس جنوبی اظهار کرد: پالایشگاه‌‌های گاز پارس جنوبی از ابتدای راه‌اندازی تا کنون حدود 891 میلیارد و 252 میلیون گاز تولید کرده‌اند. خوراک تحویلی این پالایشگاه‌ها حدود یک هزار و 100 میلیارد متر مکعب بوده است.
    وی با بیان اینکه هم‌اکنون 19 سال از تأسیس و آغاز پروژه این مجتمع عظیم می‌گذرد، گفت: فازهای پارس جنوبی تاکنون موفق به تولید نزدیک به یک میلیارد و 508 میلیون بشکه میعانات گازی نیز شده‌اند.
    به گفته وی؛ میعانات گازی یکی از با ارزش‌ترین محصولات تولید شده از گاز طبیعی است که ارزشی بیش از نفت دارد.
    احمدی با بیان اینکه اولین فاز پارس جنوبی در سال 1381 راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این مجتمع تا به حال 12 میلیون و 679 هزار تن اتان نیز تولید کرده است.
    وی میزان تولید بوتان مجتمع را نیز 6 میلیون و 507 هزار تن مطرح کرد و گفت: 10 میلیون و 217 هزار تن پروپان نیز در این مدت در پارس جنوبی تولید شده است.
    به گفته وی؛ گوگرد جامد تولیدی مجتمع نیز در این سال‌ها 4 میلیون و 308 هزار تن بوده و 20 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب گاز نیز توسط پتروشیمی پارس برداشت شده است.

    برچسب ها