عصر خودرو

موتور حمل‌و‌نقل بازار سرمایه در حال گرم شدن

عصر بازار: تحلیل تکنیکال گروه حمل و نقل در بورس اوراق بهادار خبر از نزدیک شدن برخی از نمادهای این گروه به حمایت قوی دارد که ورود به این سهم ها را سودآور می‌کند.

موتور حمل‌و‌نقل بازار سرمایه در حال گرم شدن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، مطالعه در زمینه برخی از سهم‌های گروه حمل و نقل از نگاه تکنیکالی و روندهای احتمالی آتی، همراه با حمایت‌ها و مقاومت‌های این گروه، نشان می‌دهد که برخی از نماد‌های این گروه درموقعیت‌های حساسی قرار دارند و احتمال ایجاد نوسانات در آن بالاست .

    «حسینا» این سهم پس از رشد مناسب تا آبان سال گذشته، وارد یک سیکل نوسانی در قالب الگوی مثلث شده است (خاصیت مثلث‌های افزایشی ادامه روند صعودی قبلی است. هرچند پیش داوری در خصوص اینگونه الگوها با در نظر گرفتن احتمالات خواهد بود)، اما در حال حاضر نزدیک به ضلع پایین مثلث در حرکت بوده و چنانچه 3800 تومان به پایین شکسته نشود، مجددا می‌تواند نوسانات مثبتی را از خود بروز دهد . همچنین در صورت رشد محدوده 4300 برای سهم مقاومتی جدی خواهد بود تا سهم به ضلع بالایی مثلث مجدد برخورد نماید .

    «حفارس» بررسی این سهم نشان از قرار داشتن سهم در موج 5 صعودی می دهد ، سهم درون کانال فرضی خود در حرکت بوده و مقاومت 370 تومان، به احتمال زیاد توقفگاه سهم در این موج خواهد بود. حمایت نزدیک سهم محدوده 290 تومان و حمایت معتبر در محدوده 250 تومان است. مقطعی که سهم در آن قرار دارد ریسک بالایی داشته و سهامداران نیاز باید توجه زیادی به روند سهم داشته‌باشند.

    «حتوکا» سهم درون کانال نزولی خود در حرکت بوده تا موج سی اصلاحی خود را تکمیل نماید .صعود اخیر سهم که ناشی از گزارش 6 ماهه مناسب شرکت در عملکر خود بود (پوشش 72 درصدی) موجب تحرکات اخیر سهم ش لاکن مقاومت مستحکم محدوده 211 تا این لحظه جلویرشد سهم را گرفته است . در حال حاضر سهم پایین تر از مقاومت خود در حال کسب انرژی میباشد و نشانه هایی از اصلاح نشان نمی‌دهد اما در صورتی‌که در تلاش بعدی نیز از پس مقاومت بر نیاید به احتمال برگشتی تا محدوده 190 یا حتی محدوده ای بین 170 الی 160 که در این نواحی به احتمال فراوان با استقبال خوبی مواجه خواهد شد. گذر از 211 احتمال رسیدن قیمت به سقف کانال را در بر خواهد داشت .

    «حپترو» این سهم در یکسال گذشته درون مثلث در نوسان بوده‌است که در حال حاضر با نزدیک شدن به ضلع بالایی در تلاش برای عبور از این تراکم طولانی مدت است . در صورتی‌که سهم موفق به تثبیت بالای 280 تومان شود، در قدم اول می‌تواند تا محدوده 320 تومانی رشد داشته باشد . همچنین چنانچه حمایت 250 تومان را از دست دهد به احتمال مجدد کف کانال را رویت خواهد کرد .

    «حتاید» بررسی این نماد نشان می‌دهد سهم درون کانال صعودی خود در حرکت بوده و نزدیک بودن به سقف کانال حساسیت این سهم را افزایش می‌دهد .هرچند سهم تمایلی به کاهش قیمت از خود نشان نداده‌است اما کم کم انتظار افزایش تحرکات در این سهم نیز می‌رود.
    چنانچه سهم حمایت 532 تومان را از دست بدهد، برای برگشت راه دشوار‌تری خواهد داشت ، اما در وضعیت کنونی مقاومت‌های 570 تومان و 594 تومان را نیز در پیشروی خود دارد ، در صورت گذر از سقف کانال احتمال رشدی تا محدوده 700 تومان بتواند داشته باشد .

     

    تحلیلگر: میثم مقدم - تحلیلگر کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها