عصر خودرو

رئیس سازمان خصوصی سازی:

واگذار نکردن استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی جرم است

عصر بازار- پوری حسینی گفت: خصوصی سازی یک قانون است و واگذار نکردن استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی جرم است.

واگذار نکردن استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی جرم است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در مصاحبه با رادیو  گفتوگو درباره قانون خصوصی سازی گفت: از سال 86 که قانون اصل 44 در مجلس تصویب شد، دولت وقت موظف می شود باشگاه ها، فعالیت ها و شرکت های خود را  طبقه بندی و خصوصی کنند. بر اساس این طبقه بندی، باید تمام شرکت ها و باشگاه های طبقه اول و 20 درصد از شرکت ها و باشگاه های طبقه دوم به بخش خصوصی واگذار شود. در همان زمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در طبقه اول قرار گرفتند. اما در سال 94 اعلام شد این دو باشگاه فرهنگی هستند. همین موضوع باعث ایجاد موانعی در امر واگذاری شد. باید دید از سال 88 تا 94 چه اتفاقی رخ داده است که این دو باشگاه فرهنگی نامیده شدند.

    او افزود: خصوصی سازی یک قانون است. نباید بگوییم چرا استقلال و پرسپولیس خصوصی سازی می شوند باید  بپرسیم چرا تا کنون این اتفاق نیفتاده است. تمام شرکت ها و باشگاه های طبقه اول تا سال 93 باید به بخش خصوصی واگذار می شدند اما برخی در این میان کوتاهی  کرده اند که این تخلف است. تا زمانی که بنده عهده دار این مسئولیت خواهم بود تمام تلاشم را برای واگذاری انجام می دهم. هیچ بهانه ای برای تاخیر وجود ندارد.لازم است بر روی  کسانی که مقدمات این کار را فراهم می کنند، فشار بیشتری وارد شود.

    پوری حسینی اضافه کرد:ما تیم واگذار نمی کنیم بلکه باشگاه واگذار می کنیم. در سال 94 قصد داشتیم برند استقلال و پرسپولیس را به همراه بخشی از اموالشان را واگذار کنیم. اما به دلیل نبود صورت های مالی مصوب هیئت مدیره و مجمع عمومی نتوانستیم کار واگذاری را  انجام دهیم. سازمان خصوصی سازی هر چه به دو باشگاه فشار آورد، بدهی ها مشخص نشد. قرار بر این بود دو باشگاه بعد از واگذاری منحل شوند و مالک خود یک باشگاه جدید تاسیس کند.

    رئیس سازمان خصوصی سازی درباره ساختار یک باشگاه تصریح کرد: باشگاه بر اساس قانون تجارت دارای ارکان یک شرکت است، بدین معنا که صاحب سهم دولت است و هیئت مدیره، مدیر عامل و مجمع عمومی دارد و این  فعالیت ها از نظر جمهوری اسلامی تصدی گرایانه  محسوب می شود و باید به بخش خصوصی واگذار شود. دولت حق تداوم مالکیت و مدیریت در این بازه بر این دو را باشگاه ندارد.

    برچسب ها