عصر خودرو

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران خبر داد

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در واردات لوله با توتال همراه شد

عصر بازار- دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با بیان اینکه تولید صنعت لوله داخلی سه برابر نیاز کشور است، گفت: با وجود رکود حاکم بر بازار پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به عنوان یک شرکت ایرانی اقدام به واردات لوله کرده که به مراتب بدتر از اقدام توتال است.

پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در واردات لوله با توتال همراه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مقاومتی نیوز, امیرحسین کاوه دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران  ضمن انتقاد از واردات لوله گاز ترش به کشور، اظهار کرد: ظرفیت و تکنولوژی این صنعت از 20 سال گذشته در کشور وجود دارد.

    توتال که سهل است، شرکت های داخلی نیز واردات انجام می دهند

    کاوه با خاطر نشان کردن مسئله ای که در حال حاضر در بحث واردات لوله گاز ترش وجود دارد، گفت: در خبر ها و مصاحبه های منتشر شده در هفته گذشته دیده شد که شرکت توتال در فرآیند عملیاتی پروژه فاز 11 پارس جنوبی، در حال سفارش لوله از چندین شرکت خارجی از جمله کشورهای آلمان و کره جنوبی است.

    وی با انتقاد از عدم واکنش مسئولین کشور به این مسئله، گفت: از سفارش گذاری شرکت خارجی توتال برای واردات لوله بدتر، سفارش گذاری پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس برای واردات لوله های مورد نیاز برای انتقال گاز ترش از شرکت های خارجی است.

    ورود وزیر سابق صنعت به مسئله واردات لوله

    دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با اشاره به ورود وزیر سابق صنعت به این مسئله، گفت: خوشبختانه آقای نعمت زاده با توجه به شناختی که از صنعت لوله در کشور داشته، وارد مسئله شده و نسبت به آن اعتراض داشته است.

    وی ادامه داد: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس زیر نظر هلدینگ خلیج فارس در نظر دارد تا بیش از 50 میلیون دلار لوله های مربوط به انتقال گاز ترش را وارد کند، این در حالی است که تکنولوژی ساخت آن از 20 سال پیش در کشور وجود دارد.

    کاوه، این اقدام را با حمایت های دولتی همراه دانست و گفت: تمام مقدمات این کار نیز انجام شده و متاسفانه با ارز دولتی نیز در حال انجام شدن است.

    وی افزود: این شرکت به دنبال این است که از معافیت تعرفه ای نیز استفاده کند.

    وارداتی بر خلاف منافع ملی و اقتصاد مقاومتی

    کاوه با تبیین میزان عرضه و تقاضای این صنعت در کشور، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولید ما بیش از سه برابر نیاز کشور است و در داخل رکود وجود دارد، اقدام پالایشگاه بیدبلند برای واردات 50 میلیون دلاری لوله بر خلاف اقتصاد مقاومتی و ضد منافع ملی کشور است.

    دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 کارخانه تولید لوله قطور در کشور وجود دارد، گفت: از این میان 3 کارخانه، توانایی تولید لوله های انتقال گاز ترش را با استاندارد های لازم دارا هستند. همچنین این شرکت ها، سابقه ارائه خدمت به شرکت های خارجی از جمله توتال را در فازهای دیگر پارس جنوبی در کارنامه خود دارا می باشند.

    وی ادامه داد: متاسفانه مسئولین هم هیچگونه اخطاری به آن ها نداده اند و به راحتی در حال انجام این کار هستند. این در حالی است که وزارت صنایع به آن ها نامه زده است که 100 درصد لوله مورد نیازشان را بایستی از داخل تامین کنند.

    کاوه در پایان با اشاره به ارتباط زنجیره ای این صنعت با صنایع دیگر، خاطرنشان کرد: اهمیت مسئله در این جاست که وقتی واردات لوله انجام شود علاوه بر اینکه لوله سازی در کشور بیکار می شود، ورق سازی و نورد، صنایع پوششی و ده ها صنعت دیگر نیز در کشور بیکار می شوند.

    برچسب ها