عصر خودرو

رئیس گروه حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد

امکان ثبت ۱۰۰ درصد شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی به نام خودشان در ایران

عصر بازار- رئیس گروه تشویق سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌ فنی و اقتصادی ایران گفت: سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند تا ۱۰۰ درصد یک پروژه را به نام خودشان در ایران ثبت کنند و امکان انتقال اصل سرمایه، سود سهام و منافع حاصل از آن برای آنها فراهم است.

امکان ثبت ۱۰۰ درصد شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی به نام خودشان در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مریم فرجی امروز در همایش اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و افریقا که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: ما یکی از بهترین قوانین و سرمایه‌گذاری خارجی را در ایران داریم که این قانون در سال 81 بازبینی شده است و نکات مورد اشکال سرمایه‌گذاران خارجی رفع شده و برخی هم در دست اصلاح است.

    رئیس گروه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران با تاکید بر مزایا و ضرورت سرمایه‌گذاری خارجی افزود: سرمایه‌گذاری خارجی به توسعه اقتصادی پایدار، خلق فرصت‌های شغلی و افزایش میزان صادرات کمک می‌کند.

    وی اظهار داشت: مشوق‌های متعددی برای فعالیت سرمایه‌گذاری خارجی و شرکای آنها در کشور به لحاظ مالی، مالیاتی و منطقه‌ای در جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده به طوری که برای ثبت شرکت به نام اتباع خارجی و تملک سهام توسط آنها هیچ مشکلی وجود ندارد.

    فرجی اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند تا صد درصد یک پروژه را در ایران به نام خودشان ثبت کنند و شرکت تعیین کنند و محدودیت 49 و 50 درصد وجود خارجی ندارد.

    وی بیان داشت: بنابراین امکان ثبت شرکت با صددرصد سرمایه خارجی و امکان انتقال اصل سرمایه و سود سهام و منافع حاصل از آن  فعالیت اقتصادی و امکان بهره‌برداری از رفتار برابر و مشابه سرمایه‌گذاران داخلی برای سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد.

    فرجی افزود: براساس قانون اجازه سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران خارجی در کلیه بخش‌هایی که بخش خصوصی ایران مجاز به سرمایه‌گذاری است سرمایه‌گذاران خارجی هم مجاز به فعالیت هستند.

    برچسب ها