عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی:

سهمیه ایران در اوپک در دوران پساتحریم باید بازسازی شود

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران پساتحریم باید سهمیه صادراتی ایران در سازمان اوپک بازسازی شود و کشورهایی که سهم‌مان را غصب کرده‌اند آن را پس دهند.

سهمیه ایران در اوپک در دوران پساتحریم باید بازسازی شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، دکتر حسین امیری خامکانی در رابطه با شرایط صنعت نفت ایران در دوران پساتحریم افزود: در این زمان دو مقوله تولید نفت و صادرات آن حائز اهمیت است.

    او افزود: باید ظرفیت تولید نفت کشور بالا برود تا هم صادرات و هم خوراک پالایشگاه‌های داخل کشور افزایش یابد که به دنبال آن فرآورده‌های نفتی ارزش افزوده ایجاد خواهند کرد.

    امیری با پراهمیت خواندن توجه به اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت بیان کرد: متاسفانه هنوز اقتصاد کشور ما به نفت وابسته است، به ویژه هزینه‌های جاری ما از این طریق تامین می‌شود و با توجه به رکودی که در کشور وجود دارد باید تلاش کنیم براساس معیارهای اقتصاد مقاومتی وابستگی به نفت را کاهش دهیم.

    نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا زمان رسیدن به رونق اقتصادی باید درآمدهای نفتی حفظ شود.

    وی با تاکید بر بازسازی سهمیه صادراتی ایران در سازمان اوپک (کشورهای صادر کننده نفت) در دوران پساتحریم یادآور شد: قبل از اعمال تحریم‌ها، ایران در اوپک سهمیه‌ای داشت و اکنون بایستی این سهمیه بازسازی شود و کشورهایی که سهم‌مان را غصب کرده‌اند آن را پس دهند.

    امیری هم‌چنین به قراردادهای جدید نفتی اشاره کرد و گفت: قراردادهایی که از سال‌های قبل مورد استفاده قرار می‌گرفته در دوران تحریم نیز استفاده شده است در حالی که در پاره‌ای موارد با تحریم‌ها هم‌خوانی نداشته‌اند.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به علاوه قراردادهای قبلی نفتی با برنامه پنجم توسعه مطابقت نداشته و یا حکم برنامه پنجم در آن‌ها لحاظ نشده بود به همین دلیل دولت از یک سال قبل تصمیم به بازنگری در قراردادهای نفتی گرفته است.

    او افزود: هنوز تصمیمات دولت در قراردادهای جدید نفتی اعلام نشده است اما در راستای بازنگری در این قراردادها تغییراتی اعمال خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها