عصر خودرو

معاون امور بین‌الملل اتاق تهران اعلام کرد:

نهایی شدن ۱۰ قرارداد در سفر هیات تجاری ایتالیا به ایران

عصر بازار- محمدرضا بختیاری از تقدیر هیات تجاری ایتالیایی از میزبانی اتاق تهران در جریان سفر به ایران خبر داد.

نهایی شدن ۱۰ قرارداد در سفر هیات تجاری ایتالیا به ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اتاق تهران، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران اعلام کرد برابر نامه‌ای که از طرف سرپرست اداره کل غرب اروپای وزارت خارجه به رییس اتاق تهران نوشته و ارسال شده است، هیات تجاری ایتالیایی از شهر میلان، با ابراز خرسندی از دستاورهای سفر خود، از میزبانی اتاق تهران به دلیل فراهم آوردن شرایط مذاکره مستقیم و گفت‌وگوهای موثر با بنگاه‌های ایرانی تقدیر کرده است.

    محمدرضا بختیاری با اشاره به نشست مشترک توسعه همکاری‌های تجاری تهران- میلان که در اتاق تهران برگزار شد، گفت: سوم مهرماه سال جاری هیاتی متشکل از 24 شرکت ایتالیایی به سرپرستی مانلیو ایلومی، مدیر توسعه تجارت اتاق بازرگانی میلان (پروموس) به اتاق تهران آمدند و در نشستی رو دررو با فعالان اقتصادی، صنعتگران و بازرگانان کشورمان به بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ و مشارکت در پروژه‌های اقتصادی و گسترش مبادلات تجاری دوجانبه پرداختند.

    بختیاری افزود: اکنون در نامه‌ای که از سوی حمید بیات، سرپرست اداره کل غرب اروپای وزارت امور خارجه، به مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران ارسال شده است از طرف سرپرست هیات تجاری ایتالیا به دستاوردهای قابل توجه حضور این هیات در ایران اشاره شده است.

    این مقام مسئول در وزارت خارجه بر اساس گزارش سرکنسولگری ایران در میلان در نامه خود به نقل از ایلومی آورده است: «تهران برای همه اعضای هیات به طور خیره‌کننده‌ای جالب، بزرگ و حتی مدرن‌تر از میلان بود. همه اعضای هیات با ذهنیتی کاملا متفاوت از آنچه  رفته بودند، بازگشتند. برنامه‌ریزی‌ها و ملاقات‌ها بسیار خوب و هماهنگ تنظیم شده بود.»

    مانلیو ایلومی در ملاقات خود با مقامات سرکنسولگری ایران در میلان با اشاره به اینکه برنامه اتاق تهران با حضور بیش از 150 شرکت ایرانی و 24 شرکت از میلان تنظیم شده بود، افزوده است: «در این برنامه تعداد 250 ملاقات صورت گرفت و حداقل 10 قرارداد نهایی شد. بسیاری از شرکت‌های ایرانی به کار با  ایتالیا علاقمند بودند.»

    در نامه حمید بیات به مسعود خوانساری با توجه به خواست مانلیو ایلومی، اشتیاق ایتالیایی‌ها به همکاری با ایران و تجربه خوبی که فعالان اقتصادی میلان از حضور در اتاق تهران داشتند نسبت به ادامه مراودات بین بخش خصوصی دو کشور و زنده نگاه داشتن نشست‌های مشترک اقتصادی ابراز امیدواری شده است.

    برچسب ها