عصر خودرو

استقبال ایران از سرمایه‌گذاری روسیه در حوزه ریلی

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی در اولین روز سفر خود به روسیه با کوتزنتسوف وزیر قفقاز شمالی دیدار و پیرامون راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرد.

استقبال ایران از سرمایه‌گذاری روسیه در حوزه ریلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این دیدار آقای کوتزنتسوف بر پیگیری اولویت‌های تعیین شده در سفر جناب آقای دکتر روحانی و دیدارش با آقای پوتین در سال جاری میلادی بعنوان دستور کار همکاری های دو طرف تاکید کرد و افزود: در این راستا ما در منطقه قفقاز شمالی موضوع گسترش جهانگردی و توسعه کریدورهای حمل و نقل موجود را در دستور کار قرار داده و در تلاشیم در چارچوب برنامه توسعه تدوین شده برای این منطقه حوزه های لجستیک، حمل و نقل، کشاورزی و توریسم سلامت را با توجه به زیرساخت‌های موجود بویژه با استفاده از ظرفیت های حمل و نقل در ساحل خزر گسترش دهیم.

    وی اضافه کرد: بر این اساس نقش ژئوپولتیک ایران و زیرساخت‌های آن در راستای کریدور شمال جنوب بویژه در سواحل خلیج فارس، دریای عمان و سواحل خزر حائز اهمیت است.

    وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن برشمردن ظرفیت‌های بارز جمهوری اسلامی ابران در حوزه حمل و نقل در شقوق مختلف آن بویژه حوزه‌های بندری و ریلی بر لزوم مدیریت کریدورهای موجود با هدف بهره‌برداری از ظرفیت زیرساخت‌های کشورهای منطقه تأکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی برای همکاری با کشور روسیه بویژه منطقه قفقاز شمالی با استان‌های مرزی همجوار در ایران جهت گسترش ارتباطات منطقه‌ای از قبیل برقراری پروازهای منطقه‌ای آمادگی کامل دارد.

    وی همچنین از سرمایه‌گذاری کشور روسیه در حوزه ریلی و نیز ایجاد لجستیک پارک‌ها بویژه در بنادر  در ایران استقبال کرد.

    گفتنی است 2 طرف در پایان، معاونین ذیربط خود را مامور پیگیری و اجرایی کردن رهنمودهای روسای جمهور 2 کشور و نیز تعیین سازوکارهای عملیاتی کردن و بهره‌برداری از ظرفیت‌های کریدورهای موجود کردند.

    برچسب ها