عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

ریسک های سیاسی بازار سهام به حداقل رسیده است

عصر بازار- با سخنرانی ترامپ بخش عمده ای از نگرانی های بازار سرمایه و ریسک های سیاسی برطرف شد چرا که اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا در مقابل مواضع ترامپ نسبت به برجام و ایران واکنش نشان داده و مخالفت کردند.

ریسک های سیاسی بازار سهام به حداقل رسیده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه ، در خصوص متغیرهای تاثیر گذار بر روند معاملات بازار سهام گفت: گزارش های 6 ماهه که در هفته های گذشته منتشر شد یکی از مهمترین متغیرهای تاثیر گذار بر بازار سهام بود.

    کورش شمس با اشاره به میزان تاثیر گذاری گزارش های دوره ای بر قیمت سهام شرکت ها گفت: برخی از صنایع به پیشواز گزارش های 6 ماهه رفتند و تاثیر مثبت این گزارش ها را در قیمت سهام پیش خور کردند.

    وی با اشاره به تحلیل های درست در برخی صنایع گفت: تحلیل گران با بررسی قیمت های جهانی و روند قیمتی دلار در کنار حجم تولید و فروش در برخی صنایع انتظار مثبت از گزارش های 6 ماهه این شرکت ها را پیش بینی کرده بودند که این تحلیل ها منجر به رشد قیمت سهام این صنایع پیش از انتشار گزارش های 6 ماهه بود.

    وی با اشاره به اینکه گروه فلزات اساسی از جمله گروه هایی بود که اثر مثبت گزارش های دوره ای را بر قیمت سهام پیش خور کرد،گفت: اما برخی صنایع مثل گروه خودرو با توجه به بدهی های سنگین و هزینه های مالی قابل توجه، سوددهی ضعیفی داشتند که این روند نیز با توجه به مشکلات این گروه قابل پیش بینی بود.

    این کارشناس بازار سرمایه وضعیت کلی شرکت ها و صنایع بازار سرمایه را رو به رشد دانست و افزود: با توجه به کاهش نرخ بهره در قدم بعدی هزینه های تامین مالی نیز کاهش خواهد یافت که این ارزان شدن تامین مالی باعث رشد حاشیه سود و رونق در دوره بنگاه های اقتصادی خواهد شد که در قیمت سهام نیز تاثیر مثبت می گذارد.

    شمس با اشاره به این که گروه پالایشی هنوز منتظر نرخ های مصوب شرکت ملی پالایش و پخش هستند، افزود: این شرکت ها در اطلاعیه های شفاف سازی اعلام کردند که هنوز نمی توانند گزارش های 6 ماهه اعلام کنند.

    وی با اشاره به اینکه این صنعت از منظر قیمت ها دچار ابهام است، افزود: اما به نظر می رسد بازار سرمایه در آبان ماه شرایط مساعدی را تجربه کند و شاخص بورس در مسیر صعودی قرار داشته باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه مهمترین دلایل چشم انداز روشن بازار سرمایه را بهبود وضعیت اقتصاد کلان و کاهش ریسک های سیاسی دانست و گفت: با سخنرانی ترامپ بخش عمده ای از نگرانی های بازار سرمایه و ریسک های سیاسی برطرف شد چراکه اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا در مقابل مواضع ترامپ نسبت به برجام و ایران واکنش نشان داند و مخالفت کردند.

    وی با اشاره به اینکه شاخص اقتصاد کلان در حال حرکت به سمت رونق است، افزود: روند اقتصاد کلان در ماه جاری نیز به سمت صعود است و در این شرایط سرمایه گذاری با دید میان مدت و بلند مدت می تواند بازدهی خوبی به همراه داشته باشند.

    شمس در خاتمه افزود: سرمایه گذاری در سهام ارزان قیمت با نگاه بلند مدت می تواند رشد و بازده خوبی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

    برچسب ها