عصر خودرو

معرفی حال و آینده زیرمجموعه میدکو با ورود روش تامین سرمایه

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان(مانا) با معرفی حال و آینده این زیر مجموعه میدکو از ورود روش تامین سرمایه در پروژه های جدید خبر داد.

معرفی حال و آینده زیرمجموعه میدکو با ورود روش تامین سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  سنا ، مدیرعامل شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان(مانا) افزود: با توجه به اجرای اصل قانون 44 و گسترش فعالیت های توسعه ای از سال 87 مدیرعامل بانک پاسارگاد،این شرکت را خریداری و به هلدینگ میدکو واگذار کرد.

    این مقام مسئول با اشاره به ایجاد 200 هزار میلیارد تومان پروژه توسط این هلدینگ که بخشی به بهره برداری رسیده و بخشی تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد،ادامه داد: مانا از سال تاسیس تا کنون 170 پروژه را به اتمام رسانده که نیمی از این پروژه ها واگذار و نیم دیگر تا سال 97 تحویل داده خواهد شد.

    سرانجام با بیان اینکه مانا در 6-7 سال گذشته با بحران هایی جهت تغییر از دولتی به خصوصی شدن مواجه بود،گفت: اما از سال 89 با بکارگیری 3 اولویت بازگشت به حالت درخشان قبلی، سازمان دهی امور بر اساس شرکت های خصوصی و مدیریت بحران ها در حال حاضر نامی معتبر در صنعت پیمانکاری و دارای 1500 میلیارد تومان پروژه از 5 تا 90 درصد است.

    وی همچنین از مذاکره برای پذیرفتن 2 هزار میلیارد تومان پروژه دیگر خبر داد و اظهار امیدواری کرد مابقی پول مذاکرات صورت گرفته در 6 ماهه نخست سال آینده اخذ شود،همچنین با توجه به آمادگی شرکت ها برای واگذاری پروژه ها بتوانیم 200 تا 300 میلیارد تومان پروژه دیگر تا قبل از پایان سال جاری دریافت و در دستور کار قرار دهیم.

    مدیرعامل مانا درخصوص برنامه های توسعه ای گفت: این شرکت با حضور در بازارهای منطقه هماننداستقرار دفتر 2 پروژه در عراق و مذاکره برای 2 پروژه دیگر در این کشور ودفتر کار در عمان،تمایل دارند بیشتر در کشورهای مسلمان فعالیت انجام دهند.

    سرانجام با اشاره به تغییر شکل پیمانکاری مانا افزود: در گذشته برای انجام امور ابنیه در مناقضات حضور داشتیم اما با گذر زمان به این کار،تاسیسات صنعتی نیز افزوده شده و برخی هم(4 پروژه) بصورت EPC انجام می شود.

    وی با بیان تحول شگرف در حوزه برنامه های توسعه ای از ورود روش تامین سرمایه (EPCF) به این بخش خبر داد و گفت: در این خصوص با تعدادی سرمایه گذار داخلی و خارجی مذاکرات و توافقاتی انجام شده که به زودی قراردادها منعقد خواهد شد.

    این مقام مسئول درخصوص پروژه هایی که مانا برای هلدینگ میدکو انجام یا در دست اجرا دارد ،گفت: این شرکت در ساخت کارخانه های کنسانتره سنگان،سیمان العماره،گندله و فولاد بوتیا،پخت آهک،ذغال طبس، خردایش سیرجان و نیروگاه تامین برق بوتیا با 2 هزار نیروی انساتی بطور مستقیم مشغول فعالیت بوده است.

    سرانجام با اشاره به اخذ رتبه اول HSE (سلامت کارکنان،امنیت محیط کار وحفظ محیط زیست) در انجام پروزه های میدکو گفت: درحال حاضر کارخانه فولاد بوتیا با پیشرفت 30 درصدی از محل منابع داخلی میدکو از سال 92 آغاز شده و از طریق صندوق ذخیره ارزی و فاینانس چین بهره برداری را تا سال 97 در دستور کار دارد.

    وی با اشاره به اینکه کارخانه گندله بوتیا نیز با پیشرفت 96 درصدی در مراحل بهره برداری قرار دارد،چشم انداز شرکت را تبدیل شدن به یکی از 10 شرکت پیمانکاری عمومی، ساختمانی و صنعتی با کلاس جهانی در سظح کشور و منطقه با برنامه ریزی های شش، یک،3 و 5 ساله عنوان کرد که حدود 90 درصد برنامه 5 ساله محقق شده است.

    برچسب ها