عصر خودرو

جزئیاتی از پلتفرم جدید ایران خودرو و همکاری با ۴ کشور اروپایی

عصر بازار- مدیران ایران خودرو، جزئیاتی از پلتفرم جدید برای تولید محصولات برقی، هیبریدی، هوشمند و حتی خودکار و با همکاری ۴ کشور اروپایی را تشریح کردند .

جزئیاتی از پلتفرم جدید ایران خودرو و همکاری با ۴ کشور اروپایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، نخستین نشست سازندگان پلت‌فرم جدید ایران خودرو، در شرایطی برگزار شد که طبق اعلام مدیران این پروژه، طرح نهایی پلت‌فرم مربوطه تا بهمن سال 98 آماده و محصولات موردنظر نیز در سال بعد روانه بازار خواهند شد. پلت‌فرم مورد نظر طوری طراحی خواهد شد که امکان ساخت محصولات برقی، هیبریدی، هوشمند و حتی خودکار نیز روی آن وجود دارد و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تا کمتر از 2.5 سال دیگر، خودروسازی ایران صاحب پلت‌فرمی اختصاصی شده و به‌واسطه آن می‌تواند چند محصول جدید و به روز روانه بازار کند.

    در همین رابطه حسین نجاری مدیرعامل ساپکو از برنامه‌ریزی برای عرضه اولین خودرو تولیدی با پلت‌فرم جدید در سال 2020 خبر داد و گفت: این محصول، یک خودرو سدان خواهد بود.در قالب پروژه موردنظر، خودروهای برقی و هیبریدی را تولید و در این راستا با برخی سازندگان خارجی و داخلی همکاری خواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه برنامه جدید ایران خودرو از مرحله کانسپت تا تولید را شامل می‌شود، افزود: طراحی و تولید 4 مدل بدنه خودرو سدان،‌هاچ بک، اس یو وی و همچنین وانت در این پروژه پیش‌بینی شده،ادامه داد: در این طرح از همکاری سازندگان جهانی برخوردار می‌شویم و با بیش از 600 شرکت زنجیره خودروسازی ایران نیز همکاری خواهیم داشت.

    به گفته این مقام مسئول، دستیابی به تولید 850 هزار دستگاه خودروی برقی، هیبریدی و دوگانه سوز در این پروژه پیش‌بینی شده و اولین محصول تولیدی یک خودروی سدان (صندوق‌دار) خواهد بود که سال 2020 به بازار عرضه می‌شود.میانگین قیمت این خودرو را حدود 15 هزار دلار است و در طرح جدید ایران خودرو، صادرات 30 درصدی و داخلی‌سازی 70 درصدی پیش‌بینی شده است .

    برچسب ها