عصر خودرو

وزیر اقتصاد تشریح کرد:

نتایج مذاکرات جدید اقتصادی تهران-باکو

عصر بازار- وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سفر به باکو روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان را در زمینه مختلف بررسی کرده است، گفت: در این سفر آمادگی ایران را برای کشت فراسرزمینی و ساخت ماشین آلات کشاورزی اعلام کردیم.

نتایج مذاکرات جدید اقتصادی تهران-باکو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مسعود کرباسیان در پایان سفر دو روزه خود به باکو، در مورد نتایج این سفر و دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان اظهارداشت: در این سفر ضمن دعوت از رئیس جمهوری آذربایجان برای شرکت در اجلاس سه جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه، با مقام های اقتصادی این کشور وضعیت پروژه های مشترک تهران - باکو نیز بررسی شد.

    وی افزود: رییس جمهوری آذربایجان ابراز داشتند که در چند سال اخیر این کشور بیشترین توسعه روابط را در مقایسه با سایر کشور ها با ایران داشته و روابط دو کشور را فراتر از یک امر ساده تجاری و اقتصادی دانستند. کرباسیان گفت: علی اف و سایر مقامات اقتصادی این کشور که در این سفر با آنها دیدار داشتیم از روند پیشرفت توافقات کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان ابراز رضایت کردند.

    وی افزود: رییس جمهوری آذربایجان پیشنهاد کردند که فراتر از روابط دو کشور، همکاری های چند جانبه نیز در دستور کار قرار گیرد، بر این اساس می توانیم در آینده، پروژه های همکاری اقتصادی بین ایران، آذربایجان و گرجستان را شاهد باشیم.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: از دیگر مسایل مطرح شده در دیدار با مقام های آذربایجان، توسعه مناسبات بانکی بین دو کشور بود که علی اف نظر مثبتی در مورد همکاری های بانکی ایران و آذربایجان داشتند.

    مسعود کرباسیان ظهر جمعه با الهام علی اف دیدار کرد، در این دیدار جواد جهانگیر زاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و اصغر فخریه کاشان معاون وزیر راه و شهرسازی کشورمان، نیز حضور داشتند.

    کرباسیان پنج شنبه (روز گذشته) نیز پس از حضور در نشست رییسان کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد با وزیر حوادث غیر مترقبه این کشور، کمال الدین حیدر اف نیز دیدار کرد.

    وی امروز نیز با آیدین علی اف رییس کمیته دولتی گمرک آذربایجان دیدار و با وی در مورد مسایل گمرکی دو کشور به گفتگو نشست.

    این نخستین سفر مسعود کرباسیان به باکو به عنوان رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان است، پیش از وی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم عهده دار این مسئولیت بود.

    برچسب ها