عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

مشکل بانکی صادرات نفت به روسیه رفع شد

عصر بازار- معاون وزیر نفت اعلام کرد: مشکلات بانکی مربوط به صادرات نفت به روسیه حل شده است و می توان اعتبار اسنادی (ال.سی) باز کرد.

مشکل بانکی صادرات نفت به روسیه رفع شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «علی کاردر» روز شنبه افزود: صادرات نفت به روسیه در آینده نزدیک آغاز می شود.
    کاردر درباره شیوه دریافت پول صادرات نفت به روسیه افزود: قرار است 50 درصد ارزش صادرات به شکل یورو و بقیه نیز بر اساس توافق دولت های 2 کشور در قالب کالا و تجهیزات دریافت شود.
    معاون وزیر نفت درباره زمان اجرای این طرح نیز گفت: بزودی این طرح پس از آماده سازی مقدمات کار، آغاز می شود.
    به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسی «ایتارتاس» مردادماه امسال به نقل از «آلکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه، نوشت: واردات نفت از ایران در برابر کالا از طریق شرکت دولتی «پروم سریو ایمپورت» روسیه در آینده نزدیک آغاز می شود.
    به گفته وی، باید آخرین جزییات معامله (میان ایران و روسیه) به توافق 2 طرف برسد.
    نوواک پیش از این نیز اعلام کرده بود 2طرف برای عرضه روزانه 100 هزار بشکه نفت ایران به روسیه به‌زودی به توافق دست می یابند که ممکن است در قالب عرضه فیزیکی یا سوآپ (معاوضه) انجام شود.
    «بیژن زنگنه» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، نیز چندی پیش در این زمینه گفت: قرار است بخشی از پول به صورت نقد و بخشی به صورت کالا دریافت شود اما هنوز درباره نوع کالایی که قرار است دریافت کنیم توافق نکرده ایم، زیرا هنوز هیچ نفتی به روسیه صادر نشده است.
    ایران در زمان تحریم، مذاکراتی را با روسیه برای صادرات نفت به این کشور داشت.
    بر اساس توافق اولیه قرار بود روزانه 500 هزار بشکه نفت به روسیه صادر شود اما پس از اجرای قرارداد هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) برای صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت توافق شد.
    بزودی قرار است «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، به تهران سفر کند. گفته می شود در این سفر، همکاری 2 کشور در بخش انرژی نیز بررسی می شود.

    برچسب ها