عصر خودرو

مدیرعامل کشتیرانی:

همه شرایط برای گسترش خطوط کشتیرانی ایران در قاره آفریقا فراهم است

عصر بازار- مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: همه شرایط برای گسترش خطوط کشتیرانی ایران در قاره آفریقا فراهم است و امیدواریم با سفر وزیر امور خارجه به این قاره مشکلات بانکی سریع تر حل و فصل و زمینه افزایش مبادلات تجاری بین ایران و کشورهای آفریقایی فراهم شود.

همه شرایط برای گسترش خطوط کشتیرانی ایران در قاره آفریقا فراهم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،محمد سعیدی یکی از اعضای هیات عالیرتبه اقتصادی ایران در سفر محمد جواد ظریف به آفریقا دستاوردهای نشست های کارشناسی در کشورهای آفریقای جنوبی و اوگاندا را تشریح کرد.
    وی اظهار کرد: تقاضای زیادی از سوی تجار و بازرگانان ایرانی برای توسعه دروازه تجاری ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد که کشتیرانی ایران هیچ محدودیتی برای رفت و آمد به بنادر دوربان ، پورت الیرابت و کیپ تاون ندارد و هم اکنون کشتی های ایرانی بجز شناورهای بالک ( BULK CARRIER) از این بنادر عبور می کنند.
    وی ادامه داد: مهم آن است که در قاره آفریقا بتوانیم با ایجاد یک ترمینال تجاری رفت و آمد کشتی های ایرانی را در این قاره به صورت منظم انجام دهیم.
    رییس هیات مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: همه شرایط برای گسترش خطوط کشتیرانی ایران در قاره آفریقا فراهم است چراکه در حال حاضر در منطقه خلیج فارس از بندر جبل علی به سمت بنادر مونساوا و دارالسلام در آفریقا انجام می شود و تغییر مسیر از دارالسلام به سمت بنادر آفریقای جنوبی به راحتی امکان پذیر است.
    سعیدی خاطرنشان کرد: اما این اقدام مشروط به شکل گیری توافق بین تجار ایرانی است که امیدواریم با سفر وزیر امور خارجه ایران به آفریقا بویژه آفریقای جنوبی مشکلات بانکی سریع تر حل و فصل و زمینه افزایش مبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی فراهم شود.
    وی گفت: اگر این مبادلات فراهم شود، کشتیرانی ایران در بخش حمل و نقل دریایی هیج محدودیتی ندارد و آفریقای جنوبی می تواند مرکزی برای تجارت ایران در قاره آفریقا باشد.
    رییس کشتیرانی ایران همچنین در مورد مبادلات بانکی تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی در این مسیر نبود بستر آسان و عملی بانکی بین سیستم بانکی آفریقای جنوبی و ایران است که امیدواریم در آینده نزدیک با توافق های انجام شده به نتیجه ای روشن برسیم.
    سعیدی همچنین درمورد برنامه های خط کشتیرانی ایران در اوگاندا گفت: اوگاندا یکی از کشورهای هدف صادراتی ایران است و باتوجه به نزدیکی به بنادر دارالسلام و مونساوا فکر می کنیم کالاهای صادراتی ایران بویژه محصولات نهایی می تواند از ایران به سمت این کشورهدایت شوند و هم اکنون امکانات حمل و نقل دریایی به خوبی برای تجار ایرانی از ظریق کشتی فر اهم است.
    سعیدی تاکید کرد: در حال حاضر خط کشتیرانی مشخصی از خلیج فارس به سمت بنادر مونساوا و دارالسلام وجود دارد که همه تجار ایرانی می توانند از خدمات خوبی با قیمت مناسب و رقابتی برای جابجایی محصولات صادراتی خود به کشورهای اوگاندا و نیجر استفاده کنند.
    محمدجواد ظریف هفته گذشته به سه کشور افریقایی - آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر سفر کرد.

    برچسب ها