عصر خودرو

رکورد جدید مالی برای باشگاه بایرن مونیخ

عصر بازار- باشگاه فوتبال بایرن مونیخ در فصل ۱۷- ۲۰۱۶ با کسب درآمد ۶۴۰.۴۵ میلیون یورو یک رکورد مالی جدید برقرار کرد. سود پیش از کسر مالیات باشگاه نیز با افزایشی ۲۲٫۲ درصدی به رقم بی‌سابقه ۶۶٫۲ میلیون یورو رسید. پس از کسر مالیات نیز سود بایرن مونیخ با ۱۸٫۶ درصد افزایش به ۳۹٫۱۹ میلیون یورو رسیده است.

رکورد جدید مالی برای باشگاه بایرن مونیخ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد نیوز ، یان کریستیان درزن مدیر مالی باشگاه بایرن مونیخ با معرفی این آمار و ارقام توضیح داد: «ناکامی بایرن مونیخ در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و راه پیدا نکردن به دیدار نهایی جام حذفی 25 میلیون یورو به ضررمان تمام شد. با این حال ما موفق شدیم درآمدمان را افزایش دهیم و همچنان از لحاظ مالی یکی از برترین باشگاه‌های اروپا هستیم. مهم‌تر از افزایش درآمدمان این است که توانستیم حاشیه سودمان را هم افزایش دهیم. در واقع همه شاخص‌های مهم ما رشدی دورقمی را تجربه کردند.»

    کارل هاینس رومنیگه رییس باشگاه بایرن مونیخ نیز دستاوردهای بزرگ مالی باشگاه را نتیجه سیاست‌های درست مالی می‌داند. رومنیگه از زمان تاسیس شرکت سهامی بایرن مونیخ 15 سال پیش، هدایت آن را برعهده داشته است. او درباره تحول در این مدت گفت: «درآمد 162٫7 میلیون یورویی ما حالا چهار برابر شده و تعداد اعضامان هم سه برابر شده و به 290 هزار نفر رسیده است.»  رومنیگه گفت که تصمیم 15 سال پیش برای تبدیل دپارتمان فوتبال باشگاه به یک شرکت عمومی محدود یک «گام مهم» و «پیشروانه» بود.

    رییس هیات مدیره بایرن با وجود توسعه اخیر در بازار مالی فوتبال و ارقام نجومی در بازار نقل و انتقالات، بار دیگر اهداف ورزشی بزرگ بایرن مونیخ تایید کرد: «ما می‌خواهیم قهرمان آلمان شویم و برای جام لیگ قهرمانان نیز رقابت کنیم.» بایرن مونیخ برای این فصل صد میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرد که به گفته رومنیگه از دید بایرن پول زیادی است: «ما یک استراتژی و فلسفه روشنی داریم که همچنان به اجرای آن ادامه خواهیم داد.»

    رومنیگه خاطرنشان کرد که درست است که در آکادمی جدید بایرن مونیخ بازیکنان جوان زیادی پرورش خواهند یافت، اما بایرن همچنان به دنبال بازیکنان مناسب در بازار نقل و انتقالات نیز خواهد بود.

    برچسب ها