عصر خودرو

دعوت اوگاندا از سرمایه گذاران ایرانی برای حضور در این کشور

عصر بازار- وزیر امور خارجه اوگاندا از تجار ایرانی خواست تا در بخش هایی نظیر کشاورزی، مواد معدنی، نفت و گاز، گردشگری، فن آوری اطلاعات و ارتباطات و پروژه های زیرساختی اوگاندا سرمایه گذاری کنند.

دعوت اوگاندا از سرمایه گذاران ایرانی برای حضور در این کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،سام کوتسا، وزیر امور خارجه اوگاندا از تجار ایرانی خواست تا در بخش هایی نظیر کشاورزی، مواد معدنی، نفت و گاز، گردشگری، فن آوری اطلاعات و ارتباطات و پروژه های زیرساختی اوگاندا سرمایه گذاری کنند.

    کوتسا این اظهارات را در سخنرانی افتتاحیه مجمعی اقتصادی ایران و اوگاندا بیان کرد که هدف از تشکیل آن تقویت تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور اعلام شده بود.

    وزیر امور خارجه اوگاندا در این نشست اظهار داشت، کشور اوگاندا با جمعیتی 40 میلیون نفری یک بازار قوی و دارای پتانسیل بالا برای ایران است و علاوه بر فراهم کردن دسترسی ایران به جامعه شرق آفریقا، می تواند دسترسی ایران به بازار 600 میلیون نفری کشورهای شرق، مرکز و جنوب آفریقا را نیز فراهم کند.

    کوتسا گفت اقداماتی برای ایجاد یک منطقه اقتصادی سه جانبه متشکل از جامعه شرق آفریقا، بازار مشترک شرق و جنوب آفریقا و سازمان توسعه همکاری های جنوب آفریقا در جریان است.

    وی افزود، ایران و اوگاندا 12 موافقتنامه و یادداشت تفاهم منعقد کرده اند. این مجمع اقتصادی یک گام نخست قوی است که مزایای ملموسی برای هر دو کشور به دنبال خواهد داشت.

    محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در این نشست گفت، کشورش اوگاندا را یک دروازه ورود مهم به آفریقا تلقی می کند. ظریف افزود، اعزام یک هیئت بلندپایه ایرانی به اوگاندا نشان دهنده تمایل این کشور برای تعامل جدی و معنادار در عرصه گفت و گو و عمل با اوگاندا است.

    هیئت اعزامی ایرانی متشکل از نمایندگان شرکت های مختلف تولید کننده در بخش های خودروسازی، لوازم خانگی، عمل و فن آوری، داروسازی، تحقیقات باروری، کشاورزی، محصولات نانو کشاورزی، بانکی و بیمه، کشتیرانی و دیگر شرکت های هولدینگ است.

    وزیر امور خارجه ایران گفت، ایرانی ها آماده تعامل با اوگاندا نه تنها در زمینه فروش کالا بلکه سرمایه گذاری در بخش های با ارزش افزوده بالای 90 درصد هستند.

    برچسب ها