عصر خودرو

مدیرعامل نیروگاه بیستون :

ضریب آمادگی ۲ نیروگاه مهم غرب کشور در تابستان بالای ۹۹ درصد بود

عصر بازار- مدیرعامل نیروگاه بیستون از نقش آفرینی موثر دو نیروگاه بیستون و اسلام آباد غرب در تأمین برق پیک تابستان سال جاری با ضریب آمادگی بالای ۹۹ درصدی واحدهای این دو نیروگاه خبر داد.

ضریب آمادگی ۲ نیروگاه مهم غرب کشور در تابستان بالای ۹۹ درصد بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مسعود میرزا عسگری مدیرعامل نیروگاه بیستون اظهار داشت: نیروگاه بیستون در تأمین برق در زمان پیک بار شبکه در تابستان سال 96 آمادگی بسیار خوبی داشت و تقریبا بیش از 1.5 درصد از برق تولیدی کشور در پیک تابستان سال جاری در این نیروگاه به تولید رسید.

    این مدیر مسئول در پاسخ به اینکه "در پیک تابستان چه میزان خروج اضطراری در واحدهای نیروگاه بیستون داشتیم"، گفت: در زمان پیک بار شبکه برق در تابستان 96 به هیچ وجه خروج اضطراری در واحدهای نیروگاه بیستون نداشتیم و ضریب آمادگی واحدهای نیروگاه بیش از 99 درصد بود.

    وی افزود: این ضریب بالای آمادگی واحدهای نیروگاه بیستون از انجام به موقع تعمیرات دوره ای پیش از تابستان 96 و همچنین تلاش شبانه روزی نیروهای متخصص و متعهد نیروگاه در ایام تابستان حاصل شد.

    میرزاعسگری تصریح کرد: برای نیمه دوم سال جاری برنامه های تعمیرات دوره ای تدوین شده و بر اساس همین برنامه ریزی مدون، واحد 2 نیروگاه بیستون وارد تعمیرات دوره ای شده است.

    وی ادامه داد: بعد از تمام شدن تعمیرات دوره ای واحد شماره دو، واحد شماره یک وارد تعمیرات دوره ای می شود.

    مدیرعامل نیروگاه بیستون با اشاره به اینکه "مدیریت نیروگاه گازی اسلام آباد غرب نیز زیر نظر شرکت مدیریت تولید برق بیستون قرار دارد"، گفت: آمادگی واحدهای نیروگاه گازی اسلام آباد غرب نیز در ایام تابستان 96 بسیار خوب بود و در این نیروگاه نیز واحدها ضریب آمادگی بالای 99 درصد در روزهای پیک بار شبکه برق در تابستان سال جاری داشتند.

    وی افزود: رفع مشکلات واحدهای گازی نیروگاه اسلام آباد غرب نیز با پایان یافتن تابستان و شروع فصل پاییز آغاز شده است.

    میرزا عسگری با بیان اینکه " نیروگاههای بیستون و اسلام آباد غرب دو نیروگاه مهم برای تولید برق غرب کشور هستند"، اذعان داشت: با تعمیرات دوره ای که برای هر دو نیروگاه در نیمه دوم سال جاری خواهیم داشت، برای سال 97 این نیروگاهها بدون هیچ گونه مشکلی در مدار بهره برداری خواهند بود.

    وی ادامه داد: امیدواریم با اجرایی کردن به موقع برنامه های تدوین شده، برای پیک سال آینده هم بتوانیم نقش خوبی در تأمین برق کشور داشته باشیم.

    مدیرعامل نیروگاه بیستون خاطرنشان کرد: نیروگاه اسلام آباد غرب چون فضایی برای توسعه بیشتر ندارد، برنامه ای توسعه ای برای آن مطرح نیست؛ اما برای نیروگاه بیستون برنامه های توسعه ای در دست مطالعه است، اما پروژه ای جدید در خصوص برنامه های توسعه ای این نیروگاه هنوز اجرایی نشده است.

    برچسب ها