عصر خودرو

سفیر ایران در پاکستان:

ایران آماده صدور ۳۰۰۰ مگاوات برق به پاکستان است

عصر بازار- سفیر ایران در پاکستان گفت، اگر پاکستان موافقتنامه ای با ایران امضا کند، تهران آماده عرضه ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ مگاوات برق به این کشور است.

ایران آماده صدور ۳۰۰۰ مگاوات برق به پاکستان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان گفت، اگر پاکستان موافقتنامه ای با ایران امضا کند، تهران آماده عرضه 100 تا 3000 مگاوات برق به این کشور است. وی افزود، پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان می تواند مشکلات کمبود انرژی پاکستان را مرتفع سازد و با تامین برق ارزان قیمت، منافع زیادی عاید اقتصاد این کشور نماید.

    هنردوست گفت، ایران میلیون ها دلار صرف کرده تا این خط لوله را به مرز پاکستان برساند، اما در سمت پاکستان هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. وی که در اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان در اسلام آباد سخن می گفت اظهار داشت، حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان در سال 2017 به 1.2 میلیارد دلار افزایش یافته، اما این رقم منعکس کننده پتانسیل واقعی دو کشور نیست، سفیر ایران با بیان اینکه ایران میلیاردها دلار مبادلات تجاری با دیگر کشورهای منطقه دارد، از جامعه تجار پاکستانی خواست تا در به فعل رساندن پتانسیل کامل روابط تجاری با ایران جدی عمل کنند.

    این دیپلمات ایرانی در خصوص کانال های بانکی بین دو کشور هم اظهار داشت، برخی بحث های فنی در این باره وجود دارد، اما اکنون توپ در زمین پاکستان است، زیرا ایران آماده انعقاد هرگونه ترتیبات اجرایی با پاکستان برای تسهیل کار بخش های خصوصی دو کشور در مبادلات بانکی است.

    وی همچنین افزود، رئیس جمهوری اسلامی ایران در طی یک سال دو مرتبه به پاکستان سفر کرده که این نشان دهنده جدیت تهران برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با پاکستان است. به گفته هنردوست زمان زیادی به هدر رفته و پاکستان اکنون باید تلاش های قوی ای برای توسعه همکاری های تجاری با ایران که به سود آینده هر دو کشور است انجام دهد. وی اطمینان داد که سفارتخانه تحت مدیریت وی تمام همکاری های لازم با تجار پاکستانی را جهت بررسی چشم انداز های تجاری ایران انجام خواهد داد.

    در این نشست، شیخ امیر وحید، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد هم گفت، روابط تجاری ایران و پاکستان از یک الگوی غیر یکنواخت تبعیت کرده و هر دو کشور باید فعالیت بخش های خصوصی را در تلاش های توسعه تجارتشان تسهیل کنند. وی افزود، به رغم امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی با پاکستان، ایران تعرفه های بالای وارداتی را حفظ کرده و بسیاری از کالاهای پاکستانی برای صادرات به ایران با تعرفه های 90 تا 200 درصدی مواجه هستند.

    برچسب ها