عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان وام به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک ها به واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی کشور تزریق می شود.

امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان وام به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی یزدانی با اشاره به برنامه های دولت برای کمک به رونق تولید در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک ها برای این منظور در نظر گرفته شده است.

    وی ادامه داد: این تسهیلات در سه بخش کمک به واحدهای راکد ونیمه راکد، واحدهای نیازمند نوسازی و طرح های با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد است.

    به گفته این مسئول قرار است از محل این تسهیلات 5000 واحد نوسازی شوند، 6000 طرح نیمه تمام به بهره برداری برسد و 10 هزار بنگاه تولیدی که راکد یا نیمه فعال هستند، حمایت شوند.

    رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با بیان اینکه یکی از عوامل رکود بسیاری از واحدها کیفی نبودن محصولات است، تاکید کرد: این امر ناشی از فرسودگی و قدیمی بودن تجهیزات واحدها است. به همین دلیل امسال نوسازی واحدها در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 3115 واحد صنعتی و 212 واحد معدنی در این خصوص ثبت نام کرده اند.

    وی تعداد واحدهای ثبت نام شده در سامانه بهین یاب را نیز تاکنون 31 هزار و 825 مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد 4951 مورد برای دریافت تسهیلات به بانک ها رفته است.

    برچسب ها