عصر خودرو

توافق جدید گمرکی ایران و آذربایجان

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و رییس کمیته گمرک جمهوری آذربایجان در خصوص افزایش ساعات کاری گمرکات دو کشور توافق کردند.

توافق جدید گمرکی ایران و آذربایجان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در این نشست که با حضور «مسعود کرباسیان» وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان، «آیدین علی اف» رییس کمیته گمرکات جمهوری آذربایجان، «جواد جهانگیرزاده» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان و تعدادی از کارشناسان دو طرف برگزار شد دو طرف در زمینه، همکاری های مختلف دو کشور به ویژه گمرکی به مذاکره پرداختند.

    افزایش ساعات کاری گمرک آستارا، بیله سوار، پلدشت - شاه تختی و فراهم کردن زمینه یک گمرک جدید در ایمیشلی و اصلان دوز، آسان سازی واردات صادرات و واردات، تلاش برای یکسان سازی رویه گمرکی ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان و بکارگیری برخی شیوه های تسهیل در امورات گمرکی از عمده مباحث مطرح در این نشست بود.

    وزیر اقتصاد کشورمان در اینباره گفت: در این نشست قرار شد ساعت کاری گمرک آستارا شبانه روزی و 24 ساعته شود و من پس از بازگشت به تهران موضوع را در اسرع وقت پیگیری می کنم. مقرر شد فعلا بخش ترانزیت گمرک بیله سوار نیز 24 ساعته شود و بخش مسافری آن در روزهای عید و تعطیلی بازنگری و ساماندهی شود و گمرک پلدشت - شاه تختی هم ساعت کاری اش از 10 ساعت بیشتر شود.

    کرباسیان با اشاره به افزایش همکاری های تجاری دو کشور بر فراهم کردن تسهیلات گمرکی هم تاکید کرد و گفت: توافق کردیم در زمینه تبادل الکترونیکی اطلاعات که از سال گذشته شروع شده سرعت کار افزایش یابد تا معطلی های مرز کاهش یابد و ارزیابی مدیریت خطر هم از این طریق بهبود یابد.

    وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان توسعه همکاری ها از دوجانبه به چند جانبه در حوزه گمرک را از دیگر توافقات دو طرف در این نشست اعلام کرد و گفت: قرار شد همکاری با گرجستان و روسیه را در این بخش پیگیری کنیم.

    وی هماهنگی در زمینه همکاری با سازمان جهانی گمرک و تشکیل کمیته های گمرکی برای حل مشکلات احتمالی به وجود آمده در روند عملیات گمرکی را از دیگر توافقات به عمل آمده با طرف آذری در این نشست مشترک اعلام کرد.

    برچسب ها