عصر خودرو

شرکت بلژیکی در دریای کارائیب گاز ایران را مایع سازی می‌کند

عصر بازار-شرکت بلژیکی اکسمار اعلام کرد، در حال مذاکره برای استفاده از کشتی ال ان جی سازی این شرکت در دریای کارائیب در یک پروژه صادراتی ایران است.

شرکت بلژیکی در دریای کارائیب گاز ایران را مایع سازی می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت بلژیکی اکسمار اعلام کرد، در حال مذاکره برای استفاده از کشتی ال ان جی سازی این شرکت در دریای کارائیب در یک پروژه صادراتی ایران است.

    این تاسیسات مایع سازی مستقر بر روی کشتی که شرکت اکسمار اوایل امسال خریداری کرده، ابتدا قرار بود عازم کلمبیا شود، اما بعد از خاتمه قرارداد آن، این مجتمع شناور هم اکنون هیچ کاری در دست ندارد.

    شرکت ملی نفت ایران در بیانیه ای که در سایت اینترنتی این شرکت منتشر شده اعلام کرده که برای این پروژه که توسط شرکت آی اف ال ان جی نروژ اجرا می شود، گاز طبیعی عرضه خواهد کرد و انتظار می رود گاز ارسالی ایران در یک مجتمع شناور ال ان جی به گاز مایع تبدیل شود.

    گرهارد لودویگسن، رئیس شرکت آی اف ال ان جی این همکاری با شرکت ملی نفت ایران را تایید کرد. اکسمار گفته، قرارداد استفاده از کشتی های این شرکت برای مایع سازی گاز ایران موضوع مذاکراتی است که هم اکنون در حال انجام است.

    سخنگوی شرکت اکسمار گفت: «ما این موضوع را تکدیب نمی کنیم، اما هنوز قراردادی منعقد نشده و ما هنوز در حال مذاکره هستیم.»

    مجتمع شناور ال ان جی شرکت آی ا فال ان جی در دریای کارائیب ظرفیت تولید سالانه حدود نیم میلیون تن ال ان جی را دارد، در حالی که شرکت ملی نفت ایران گفته، موضوع قرارداد 20 ساله عرضه روزانه 2.3 متر مکعب گاز به این تاسیسات است.

    بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، این قرارداد سریع ترین راه برای پیوستن ایران به بازار جهانی ال ان جی بوده است.

    مجتمع ال ان جی شناور پرلود شرکت شل، بزرگترین پروژه مایع سازی گاز طبیعی جهان بر روی کشتی، در سال 2018 فعالیت خود را در نزدیکی سواحل استرالیا آغاز خواهد کرد.

    برچسب ها