عصر خودرو

وزیر جهاد کشاورزی:

محدودیتی برای تامین منابع مالی متقاضیان دو طرح اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

عصر بازار- وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ محدودیتی برای تامین منابع مالی مورد نیاز دو طرح اقتصاد مقاومتی توسعه گلخانه‌ها و پرورش ماهی در قفس در کشور نداریم.

محدودیتی برای تامین منابع مالی متقاضیان دو طرح اقتصاد مقاومتی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمود حجتی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته اظهار کرد: بیشتر منابع صندوق توسعه ملی اختصاصی به بخش کشاورزی تقریبا به دو پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی یعنی پرورش ماهی در قفس و توسعه گلخانه‌ها به خاطر مزیت‌هایی است که دارند اختصاص می‌یابند.

    وی افزود: با توسعه در بخش گلخانه‌ها در کشاورزی کشور شاهد افزایش بهره‌وری آب و تولید خواهیم که در کنار این نقش به طور جد موضوع پیگیری توسعه کشت ماهی در قفس را نیز پیگیری می‌کنیم.

    وزیر جهاد کشاورزی افزود: هیچ مشکلی برای تامین منابع مورد نیاز متقاضیان برای سرمایه‌گذاری در این بخش نداریم.

    حجتی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مسکوت در بخش شیلات که امروزه به‌ آن توجه بیشتری شده است پرورش ماهی در قفس است که دهها شرکت در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نهاده‌های مورد نیاز را بر اساس وضعیت دریاهای شمال و جنوب کشورمان تامین کرده‌اند.

    وی تصریح کرد: در سال گذشته پیش‌بینی شده بود که 20 هزار تن ماهی در قفس تولید شود اما 16 هزار تن تولید شد. امسال نیز باید 50 هزار تن ماهی به این صورت تولید شود.

    حجتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در برنامه ششم توسعه باید به تولید 200 هزار تن برسیم که بر اساس ارزیابی و شناسایی اولیه در کشورمان قابلیت تولید یک میلیون تن ماهی در قفس در کشورمان وجود دارد.

    وزیر جهاد کشاورزی درباره صادرات میگو و آبزیان اظهار داشت: در بخش صادرات آبزی‌پروری گزارش‌های 4 و 5 ماهه رشد خوبی را نشان می‌دهد به طوریکه بیشتر از 50 تا 60 درصد رشد داشته‌ایم.

    بیشتر میگوی تولیدی کشورمان صادر شد

    وی افزود: 20 هزار تن میگو پرورشی در کشور تولید شد که امسال این رقم به 27 هزار تن رسید که اکثر آنها نیز صادر شد.

    حدود 8 هزار تن قزل‌آلا به روسیه صادر شد

    حجتی گفت: بازارهای جدیدی برای صادرات میگو و محصولات شیلاتی کشورمان پیش‌بینی شده است به طوریکه به بازار روسیه 8 هزار تن آبزیان صادر شد که عمده آن را ماهی قزل‌آلا تشکیل می‌دهند و هدفگذاری شده است که حدود 30 هزار تن به این کشور صادرات داشته باشیم.

    وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: روند رشد صادرات آبزیان بالای 50 تا 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که پیشرفت مناسبی به حساب می‌آید.

    * وزیر حاضر به پاسخ گویی درباره دلایل عدم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم نشد

    وزیر جهادکشاورزی حاضر به پاسخ گویی درباره دلایل عدم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم ، تاخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران و سوالی درباره دلیل ریاست وزیر صنعت بر کارگروه گندم که متناقض قانون انتزاع است ، نشد‌.

    برچسب ها