عصر خودرو

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران:

۵۶ طرح پتروشیمی با ۵۵ میلیون تن ظرفیت تولیدی در سطح کشور در حال احداث است

عصر بازار- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد: هم اکنون ۵۶ طرح پتروشیمی با ۵۵ میلیون تن ظرفیت تولیدی در سطح کشور در حال احداث است که با بهره برداری از آنها، ایران به کشور اول منطقه در تولید محصولات پتروشیمی تبدیل خواهد شد.

۵۶ طرح پتروشیمی با ۵۵ میلیون تن ظرفیت تولیدی در سطح کشور در حال احداث است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مرضیه شاهدایی روز چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه اختصاصی صنعتی و بازرگانی ایران در شهر استانبول ترکیه از بهره برداری 11 طرح پتروشیمی با ظرفیت پنج میلیون تن در یکسال گذشته خبر داد و گفت: با بهره برداری از این واحدها، میزان تولید محصولات پتروشیمی کشور به 62 میلیون تن در سال افزایش یافته است.

    وی اظهار کرد: بهره برداری از این واحدها موجب توسعه و رونق صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور نیز شده است.
    وی با اشاره به صادرات 21 میلیون تن محصولات پتروشیمی طی یکسال گذشته اضافه کرد: تا چند ماه آینده پنج طرح دیگر پتروشیمی در کشور به بهره برداری رسیده و حدود 2 میلیون تن به مجموع ظرفیت تولیدی در این صنعت افزوده می شود.
    وی افزود: ایران دومین قدرت صنعت پتروشیمی در منطقه است و به علت منابع و سوخت غنی، ظرفیت بالایی برای توسعه در این صنعت در کشورمان وجود دارد.
    وی بیان کرد: ایران در تولید محصولات باارزش افزوده بالا در صنعت پتروشیمی نقش مهمی در بازار جهانی دارد و صادرات محصولات پتروشیمی بخش اعظمی از صادرات غیرنفتی ایران را تشکیل می دهد.
    وی با بیان این که گام دوم روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران آغاز شده است، اظهار کرد: پس از اجرای برجام و ایجاد فضای سرمایه گذاری، مذاکرات خوبی با طرف های خارجی برای سرمایه گذاری در این صنعت آغاز شده و ایران دوباره به بازارهای جهانی محصولات پتروشیمی بازگشته است.
    وی همچنین شرکت در نمایشگاه های خارجی و معرفی ظرفیت های تولیدی صنایع پتروشیمی را ضروری خواند و گفت: باید توان خود را در عرصه این صنعت مهم به دنیا نشان دهیم و سهم خود را از بازار جهانی این صنعت به دست آوریم.
    نمایشگاه اختصاصی بازرگانی و صنعتی ایران روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان اقتصادی و سیاسی ایران و ترکیه و تعدادی از شرکت ها و موسسات اقتصادی و صنعتی کشورمان در محل نمایشگاه های بین المللی سی.ان.آر استانبول گشایش یافت.
    این نمایشگاه با حضور فاتح متین معاون وزیر اقتصاد ترکیه، حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای ایران، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران، جم شنل مدیرعامل نمایشگاه استانبول، محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر کشورمان در ترکیه و تعدادی از مسوولان اقتصادی و سیاسی دو کشور به طور رسمی افتتاح شد.
    برپایی این نمایشگاه در پی توسعه روابط همه جانبه کشورمان با ترکیه و با هدف معرفی قابلیت ها و توانمندی های ایران در حوزه صنعتی، بازرگانی و اقتصادی و پس از 12 سال توقف برنامه ریزی شده است.
    در این نمایشگاه بخش صنعت پتروشیمی حضور پر رنگی دارد و علاوه بر این صنایع ساختمانی، صنعت خودرو، گردشگری و ایرانگردی توانمندی های خود را عرضه کرده اند و همچنین دو منطقه آزاد صنعتی و تجاری ماکو و انزلی نیز به معرفی ظرفیت های موجود خود در این مناطق برای سرمایه گذاری می پردازند.
    این نمایشگاه با حضور 87 شرکت و موسسه ایرانی و در فضایی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع برپا شده است.
    همچنین این نمایشگاه چهار روزه از ساعت 10 تا 18 برای بازدید علاقه مندان دایر است.

    برچسب ها