عصر خودرو

یک هفته همراه با معاملات تالار شیشه ای؛

دماسنج بازار سرمایه بار دیگر در کانال ۸۶ هزارتایی

عصر بازار- در پنج روز کاری بورس تهران در هفته‌ای که گذشت شاخص کل توانست با ترک کانال ۸۵ هزار واحدی تا رقم ۸۶ هزار و ۶۳۶ بالا رود روند قیمت سهم های خودرویی در این هفته غالبا کاهشی بود.

دماسنج بازار سرمایه بار دیگر در کانال ۸۶ هزارتایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در طی پنج روز کاری بورس تهران در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست از تراز 85 هزار و 768 واحدی تا تراز 86 هزار و 636 واحدی بالا رود و در نتیجه رشد 868 واحدی را تجربه کند. همچنین شاخص بازار اول در این مدت از نیمه کانال 59 هزار واحدی تا رقم 60 هزار و 253 واحدی بالا رفت و شاهد رشد 722 واحد بود.

    علاوه بر این شاخص بازار دوم 1305 واحد رشد کرد و به رقم 191 هزار و 293 رسید. در عین حال شاخص آزاد شناور با رشد 733 واحدی از تراز 92 هزار و 833 به تراز 93 هزار و 606 ارتقاء پیدا کرد. شاخص صنعت نیز در این مدت توانست 863 واحد رشد کند و تا رقم 75 هزار و 727 بالا رود.

    در اولین روز معاملات بورس تهران در هفته اخیر دماسنج بازار سرمایه توانست با رشد 662 واحد بار دیگر سقف ‌شکنی کند و تا نیمه کانال 86 هزار واحدی بالا رود. در این روز علی‌رغم خودرویی‌ها گروه فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی عمدتا با رشد در قیمت پایانی رو به رو شدند. اما در دومین روز معاملات برخلاف رشد یک دست قندی‌ها بیشتر نمادها در گروه خودرو، فلزات اساسی و نفت، روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند.

    همچنین در سومین روز معاملات بورس تهران در هفته ای که گذشت دماسنج بازار سرمایه با افت 133 واحدی مواجه شد. در دوشنبه گذشته روند قیمتی سهم‌ها در گروه‌های کانه‌های فلزی، فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی عمدتا رو به کاهش بود. در چهارمین روز معاملات نیز علی‌رغم رشد 182 واحدی دماسنج بازار سرمایه بیشتر سهم‌های خودرویی روند رو به کاهشی در قیمت‌های پایانی را تجربه کردند، اما گروه‌های فرآورده‌های نفتی و مخابرات تا حدودی شاهد رشد قیمتی بودند.

    اما در آخرین روز معاملات قیمت سهم‌ها در اکثر نمادهای خودرویی روند رو به کاهش را تجربه کردند و نفتی‌ها نیز عمدتا کمتر از یک درصد نوسان قیمتی داشتند. شاخص کل در چهاشنبه گذشته 107 واحد رشد کرد، اما شاخص کلِ هم وزن، چندان تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.

    برچسب ها