عصر خودرو

نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد

روسیه آماده مشارکت در توسعه منطقه آزاد تجاری در مرز ایران و ارمنستان است

عصر بازار- نخست‌وزیر روسیه پس از دیدار با همتای خود در ایروان گفت: روسیه آماده است تا در توسعه منطقه آزاد در مرز ایران و ارمنستان مشارکت کند.

روسیه آماده مشارکت در توسعه منطقه آزاد تجاری در مرز ایران و ارمنستان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ه گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از آرکا، دیمتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه پس از دیدار با همتای خود در ایروان گفت روسیه آماده است تا در توسعه منطقه آزاد در مرز ایران و ارمنستان مشارکت کند.

    وی افزود: «ما روابط خوبی با ایران داریم، چه شما دوست داشته باشید یا نه... پس، ما آماده‌ایم درصورتی که دوستان و شرکایمان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک منطقه آزاد تجاری با ایران ایجاد کنند، در آن مشارکت داشته باشیم.»

    مدودف گفت: «شرکایمان نوع دیگری از سرمایه‌گذاری مشترک را پیشنهاد کرده‌اند...ما در حال بررسی این هستیم که چگونه آن را نهایی کنیم؛ شاید از طریق استفاده از موسسات توسعه‌ای روسیه نظیر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم ونشکونومبانک و روستکسپورتسنتر.»

    کارن کاراپتیان، نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت: «ما معتقدیم که ایجاد منطقه آزاد تجاری سکویی برای سرمایه روسیه و تجاری است که به بازار ایران علاقه دارند.»

    «بعلاوه، ما به شدت از همکاری نه تنها در توسعه روابط تجاری با تجار روس در منطقه آزاد تجاری بلکه در همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری استقبال و ابراز آمادگی می‌کنیم. من معتقدم که در آینده نزدیک این مذاکرات گسترده و مدام به صورت عملی نهایی شود.»

    ارمنستان آماده است تا در ماه نوامبر یک منطقه آزاد تجاری در مرز ایران ایجاد کند. هزینه‌های ساخت و ساز 32 میلیون دلار برآورد شده است. این منطقه قرار است با وسعت 10 تا 15 هکتار و با فرصت افزایش به 45 تا 50 هکتار احداث شود.

    تاکنون 10 شرکت از روسیه، ایران و اروپا برای احداث آن پیشنهاد داده‌اند.

    وزارت اقتصاد ارمنستان اعلام کرد که این منطقه 2500 فرصت شغلی ایجاد می‌کند و صادرات این کشور را تا 30 درصد افزایش می‌دهد.

    برچسب ها