عصر خودرو

"قطر":

از تمدید فریز نفتی اوپک حمایت می کنیم

عصر بازار- شبکه خبری الجزیره قطر سه شنبه شب به نقل از وزیر نفت این کشور گزارش کرد: دوحه از تمدید فریز نفتی سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) در جلسه ماه نوامبر (آبان/ آذرماه) این سازمان حمایت می کند.

از تمدید فریز نفتی اوپک حمایت می کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، ساده در مصاحبه مطبوعاتی تصریح کرد: اگر کشورهای اوپک در نشست آینده تصمیم به تمدید کاهش تولید نفت بگیرند، قطر از آن حمایت خواهد کرد.

    وی با تمجید از توافق فریز نفتی گفت: این اقدام پیامدهای مثبتی بر بازار جهانی نفت داشته است.
    وزیر نفت قطر همچنین تاکید کرد: پایبندی کشورهای عضو و خارج از اوپک به این توافق 100 درصد رسیده است و بازار توازن خود را بازخواهد یافت.

    این درحالی است که «امین ناصر» رئیس شرکت نفتی «آرامکو» عربستان روز سه شنبه گفته بود، کاهش سرمایه گذاری ها در بخش نفت در سال های اخیر، می تواند بر تولید نفت خام در آینده تاثیر بگذارد.

    در همین حال، بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک که روز دوشنبه گذشته منتشر شد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان جمعه گذشته به قیمت 55 دلار و 41 سنت معامله شد که نسبت به روز پیش از آن 0.2 درصد کاهش داشت.
    هفته گذشته «محمد بارکیندو» دبیرکل اوپک در دهلی نو از تولیدکنندگان نفت شل آمریکا خواست برای حفظ تعادل در بازار نفت با این سازمان همکاری کنند.

    نشست کمیته نظارتی مشترک اوپک و غیر اوپک (JMMC) اواخر شهریورماه در وین، بدون تصمیم یا توصیه خاصی برای تمدید توافق کاهش تولید نفت به پایان رسید هر چند وزیران تاکید کردند این توافق، بازار نفت را بهبود داده است.
    سازمان کشورهای صادرکنندگان نفت (اوپک) در نشست رسمی دهم آذر 95 در وین برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.

    این سازمان، در ماه می (اردیبهشت / خرداد) گذشته این توافق تا ماه مارس (اسفند / فروردین) سال 2018، تمدید شد و کشورهای شرکت کننده در این توافق هنوز تصمیمی برای تمدید آن پس از ماه مارس نگرفته اند.
    یکصد و هفتاد و سومین کنفرانس اوپک روز 30 نوامبر (9 آذر) در وین برگزار می شود و انتظار می رود نشست وزیران اوپک و غیراوپک نیز در آن زمان درخصوص توافق دو طرف در زمینه کاهش تولید نفت تصمیم بگیرند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو