عصر خودرو

عربستان مصمم به کاهش بیشتر ذخایر جهانی نفت است

عصر بازار- عربستان مصمم به کاهش بیشتر میزان ذخایر نفتی جهان از طریق توافق کاهش تولید است و این مسئله احتمال تمدید توافق کاهش تولید را افزایش داده است.

عربستان مصمم به کاهش بیشتر ذخایر جهانی نفت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان مصمم به کاهش بیشتر میزان ذخایر نفتی جهان از طریق توافق کاهش تولید است و این مسئله احتمال تمدید توافق کاهش تولید را افزایش داده است.

    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در یک کنفرانس سرمایه گذاری در ریاض گفت، تمرکز ما همچنان روی کاهش سطح ذخایر نفت کشورهای صنعتی عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای و رساندن آن به رقم متوسط 5 ساله اخیر است.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و 10 کشور تولید کننده دیگر از جمله روسیه از ابتدای ماه ژانویه تاکنون روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه از تولید نفت خود کاسته اند. زمان توافق کاهش تولی در مارس 2018 به اتمام می رسد و کشورهای مشارکت کننده در این توافق در حال بررسی امکان تمدید مجدد آن هستند.

    فالح گفت: «ما کاملا انعطاف پذیر هستیم، ما همه گزینه ها را باز نگه داشته ایم. ما مصمم هستیم هر کاری که لازم است برای رساندن میزان ذخایر جهانی نفت به سطح عادی یعنی رقم متوسط 5 سال اخیر انجام دهیم.»

    بازار نفت نگران آن است که به محض اتمام زمان توافق کاهش تولید، تولید کنندگان مجددا سطح تولید خود را افزایش دهند. اما فالح احتمال ادامه توافق محدودسازی تولید را برای جلوگیری از این اتفاق مطرح ساخت.

    وزیر انرژی عربستان گفت: «زمانی که ما به رقم (متوسط 5 ساله اخیر) نزدیک شویم، در مورد اینکه چگونه به آرامی از توافق فعلی خارج شویم، تصمیم گیری خواهیم کرد. شاید وارد یک توافق دیگر شویم تا میزان عرضه و تقاضا را متوازن نگه داریم تا مجددا به وضعیت میزان ذخایر بالا برنگردیم.»

    هفته گذشته منابع اگاه در اوپک گفته بودند، تولید کنندگان به تمدید توافق کاهش تولید برای مدتی 9 ماهه تمایل دارند، هرچند که هرگونه تصمیم گیی ای در این باره ممکن است بسته به وضعیت بازار تا اوایل سال آینده میلادی به تاخیر بیافتد.

    فالح در مورد تمدید توافق اظهارنظری نکرد اما گفت که کاهش تولید ها موجب شده تا مازاد عرضه ذخیره شده به نصف کاهش یابد.

    وی افزود: «ما میزان ذخایر نفت را 180 میلیون بشکه کاهش داده ایم و بر اساس آمارهایی که من اخیرا دیده ام، حدود 160 میلیون بشکه دیگر داریم.»

    برچسب ها