عصر خودرو

افت شدید سهام صنایع بانکی در بورس استانبول

عصر بازار- قیمت سهام شرکت های موجود در بورس استانبول در واکنش به انتشار خبر احتمال مواجه شدن ۶ بانک با جریمه مالی، با سقوط همراه شدند .

افت شدید سهام صنایع بانکی در بورس استانبول
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، قیمت لیر ترکیه در آغاز ساعات معاملاتی با روند نزولی همراه شد در حالی که شاخص بورس استانبول نیز به دلیل آنچه نقض تحریم‌ها از سوی آمریکا عنوان شده است، سقوط کردند.

    بر اساس این گزارش، شاخص صنعت بانکداری در بورس استانبول با افت 2.9 درصدی همراه شد و بیشترین میزان کاهش را نسبت به دو هفته گذشته از آن خود کرد.

    این در حالی است که، قیمت سهام هالک بانک، با افت 3.6 درصدی همراه شد و بیشترین میزان کاهش را در میان دیگر بانک ها از آن خود کرد.

    در این میان، قیمت لیر ترکیه در مقایسه با دلار آمریکا با افت 1.8 درصدی رو به رو شد .

    مهمت علی آکبن، مدیر آژانس نظارت و مقررات بانکی ترکیه در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت: هنوز هیچ تحقیقاتی روی صنعت بانکداری و بانک ها در ترکیه صورت نگرفته است. کمیسیون بازار سرمایه نیز اعلام کرده است این اخبار بر مبنای شایعات بی‌اساس بوده و باید به آن اعتنایی شود.

    قانون گذاران ترکیه اعلام کردند که مطابق با قانون این کشور علیه این گزارش اقدام کرده‌اند.

    شایعات منتشر شده در بازار ترکیه حاکی از این بود که 6 بانک ترکیه به دلیل نقض تحریم های آمریکا، با جریمه ای بالغ بر میلیاردها دلار از سوی مقامات آمریکایی رو به رو هستند.

    ریزش سهام در بورس استانبول در معاملات هفته جاری در حالی روی داده که ترکیه برای تهیه 19.7 میلیارد لیره (5.3 میلیارد دلار) از بازارهای داخلی در روزهای دوشنبه و سه شنبه اوراق قرضه منتشر کرد.

    برچسب ها