عصر خودرو

تعطیلی بخشی از ظرفیت تولید ۲ شرکت آلومینیوم به دلیل آلودگی محیط زیست

عصر بازار- مدیر برنامه برنامه ریز شرکت ایمیدرو گفت، ایران قصد دارد در سال آینده میلادی ۳۳۶ هزار تن در سال به ظرفیت اولیت گداخت آلومنیوم خود اضافه کند.

تعطیلی بخشی از ظرفیت تولید ۲ شرکت آلومینیوم به دلیل آلودگی محیط زیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، امیر سباغ، مدیر برنامه برنامه ریز شرکت ایمیدرو افزود، شرکت ساوث الومنیوم، یا سالکو در حال احداث یک واحد 300 هزار تنی در عسلویه در استان بوشهر است که انتظار می رود در اواخر سال 2018 شروع به کار کند. این پروژه توسط شرکت ان اف سی چین تامین مالی می شود.

    وی افزود، شرکت ایران آلومینا یا ایرالکو نیز در سال 2018 ظرفیت تولید آلومنیوم خود را در منطقه جهرم به میزان 36 هزار تن در سال افزایش خواهد داد.

    در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید آلومنیوم ایران به 457 هزار تن در سال می رسد که 437 هزار تن از این ظرفیت در حال حاضر فعال است. شرکت ایرالکو ظرفیت تولید 220 هزار تن و شرکت المونیوم المهدی هرمزال ظرفیت تولید 237 هزار تن الومنیوم را دارد. بخشی از ظرفیت این دو شرکت به دلیل آلودگی محیط زیست تعطیل شده است.

    تنها مجتمع آلومینای کشور در واحد 250 هزار تنی در جهرم است که متعلق به شرکت ایرالکو می باشد.

    بر اساس آمارهای گمرک ایران، این کشور در 5 ماهه نخست سال مالی گذشته (آوریل تا اوت) 101 هزار و 520 تن آلومینا و 128 هزار و 679 تن آلومنیوم تولید کرد و 201 هزار و 122 تن الومینا و 8 هزار و 299 تن بوکسیت صادر کرده است.

    برچسب ها