عصر خودرو

چگونه بدون از دست دادن پول، سرمایه گذاری کنیم؟

عصر بازار- وقتی بحث سرمایه گذاری می شود باید متوجه شوید که ریسک و پاداش در خلاف جهت هم هستند؛به طوری که اگر ریسک بیشتری را لحاظ کنید، احتمال از دست دادن پولتان وجود دارد، اما شما اکثر مواقع به دنبال رشد بیشتر هستید.

چگونه بدون از دست دادن پول، سرمایه گذاری کنیم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین ، امکان دارد که بدون از دست پولتان سرمایه گذاری کنید. در بازار کنونی، جایی که نرخ بهره پایین است هر سرمایه گذاری ضمانت می دهد که پولتان را از دست نخواهید و اندکی از آن بازمی گردد.

    برای خیلی از افرادی که می خواهند سرمایه گذاری کنند هدف این است که کمترین میزان پول مصرف کنند و بیشترین حالت پول دربیاورند. چگونه اینکار را انجام دادن و در چه بخشی پول خود را سرمایه گذاری کردن بیشتر به این بر می گردد که شما چه نوع سرمایه گذاری هستید و هدفتان چه خواهد بود.

    هیچ جوابی وجود ندارد

    67 ساله ای که به دنبال این است که با سرمایه گذاری زندگی کند نیاز های متفاوتی را با فرد 22 ساله که برنامه دارد 45 سال دیگر کار کند دارد. از طرفی فردی که درآمد بسیار زیادی دارد نیازهای متفاوتی را با فردی که در تلاش غذای آخر شب خود است، دارد.

    به هر حال حتی اگر می خواهید با هفته ای چند دلار شروع کنید، شما می خواهید یک نمونه کارهای متنوعی داشته باشید. به این معناست که تنها نباید صاحب سهام باشید، بلکه اوراق قرضه، پول نقد و حتی جایگزین هایی مانند سهام در سرمایه گذاری مسکن داشته باشید.

    حتی با داشتن سهام شما به دنیال تنوع هستید. به این معناست که سهامی از یک شرکت در صنایع مختلف را داشته باشید همچنین سهام در شرکت های بزرگ و کوچک. با نچیدن همه تخم مرغاتون در یک سبد، برای خود محافظ نسبت به اتفاق های بیرونی درست می کنید. به طور مثال اگر بازار نفت دچار بحران شود، همسو با آن بازار خودروهای الکتریکی رونق میگیرد و سود در برخی از بخش های بازار تکنولوژی خواهید کرد.

    چگونه امن باشیم

    امن ترین راه در سرمایه گذاری بدون از دست دادن پول های خود، خرید پول است. بازار پول، جواهرات، گواهی سپرده و اوراق قرضه بازدهی ها با کمترین ریسک را دارند و حتی در برخی از بخش ها ریکسی نیز وجود ندارد. اما مشکل اینجاست که این بازارهای امن راحت بدست نمی آیند.

    سپرده ها، برای بررسی معادل نقدی، یک توافقی را شما ایجاد می کنید که برای یک دوره پول خود را در یک موسسه مالی با گرفتن نرخ بهره مبادله می کنید. امکان دارد 2 درصد در ازای 12 ماه گواهی سپرده خود دریافت میکنید. این سرمایه گذاری امن است ولی فراتر از نرخ بهره به شما پرداخت نخواهد شد.

    آیا بازار سهام امن است؟

    سرمایه گذاری در سهام های مستقل همراه با ریسک است.امکان دارد یک شرکتی ارزش خود را از دست دهد یا ورشکسته شود. اما در بلند مدت بازار به کار خود ادامه می دهد.

    سرمایه گذاری برای کوتاه مدت نیز همراه با ریسک است.هر شرکتی حتی بهترین شرکت ها با تاریخ کهن، حتما یک بار افت شدیدی را در سهام تجربه کردند و در برخی مواقع حتی بدون کنترل آن ها این اتفاق رخ می دهد. البته در بلند مدت این موضوع مهم نیست پس از 10 الی 20 سال دوباره بازار این افت را جبران خواهد کرد. نمونه کارهای متنوعی را ایجاد کنید، اشتباهات شما را پوشش دهد یا اینکه صندوق های سرمایه گذاری را خریداری کنید که بخش خاصی از بازار را دنبال می کنند.

    از همه مهم تر، زمانی که یک شرکت مستقل را خریداری می کنید، در واقع شرکتی را بخرید که با آن آشنایی دارید. به این معناست که به شهرت روز یا مشاوره های فرد دیگر توجه نکنید.

    از شرکت هایی که دوست دارید شروع کنید. با شرکت هایی که با رضایت با آن ها تجارت می کنید. نیازی ندارد که درآمد و خرجی یک شرکت را بدانید اما هوشمندانه است که کمی اطلاعات قبل از سرمایه گذاری در آن داشته باشید. متوجه شوید که شرکت چه برنامه هایی برای آینده دارد و زاویه دید شرکت چگونه است.

    زمان دوست شماست

    اگر پولی دارید که فکر می کنید در 12 ماه آینده به آن نیاز دارید، آن را به صورت نقدی نگه دارید، در حساب کابری بدون پرداخت هزینه. اما این سرمایه گذاری امن امکان دارد به دلیل تورم از ارزش پول شما بکاهد. اما در این سناریو ارزش پول شما کم شده ولی درواقع پولتان ازدست نرفته است.

    واقعیت این است که هیچ راهی به طور کامل برای سرمایه گذاری امن نیست. اما راه هایی وجود دارد که ریسکتان را مدیریت کنید و با توجه به چشم انداز دراز مدت، هرگونه نوسان کوتاه مدت را کاهش دهید.

    سرمایه گذاری در بازار سهام به طور متوسط بهترین فرصت را برای دستیابی به سود قابل توجهی در دراز مدت می دهد. داشتن نمونه کارها متنوع بسیار مهم است، اما کلید پنهان موفقیت، زمان است.

    برچسب ها