عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

روابط بانکی ایران و آلمان برای گسترش همکاری‌ها باید تسهیل شود

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، با اشاره به ظرفیت مطلوب ایران و آلمان برای گسترش همکاری در بخش انرژی گفت: تسهیل روابط بانکی می تواند زمینه ساز گسترش همکاری‌ها باشد.

روابط بانکی ایران و آلمان برای گسترش همکاری‌ها باید تسهیل شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، امیرحسین زمانی نیا در نخستین کمیته انرژی ایران و آلمان به سابقه طولانی همکاری 2 کشور در بخش اقتصادی اشاره و اظهار کرد: توانایی‎ های 2 کشور برای گسترش همکاری در این بخش زیاد است.

    وی حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان را حدود سه میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این حجم مبادلات در مقایسه با ظرفیت همکاری ایرن و آلمان بسیار ناچیز است و امیدواریم با مذاکرات انجام شده حجم مبادلات با انعقاد قراردادهای جدید افزایش پیدا کند.

    معاون وزیر نفت با بیان این که رشد تقاضای انرژی فسیلی در سال 2045 متوقف می شود اما این به معنای استفاده نکردن از سوخت فسیلی نیست، خاطرنشان کرد: ایران با توجه به حجم عظیم ذخایر گاز، نقش مهمی در تحول اقتصاد کم کربن ایفا خواهد کرد.

    زمانی نیا با اشاره به این که هم اکنون بیشتر گاز تولیدی کشور در داخل مصرف می شود، تصریح کرد: امیدواریم با مصرف بهینه و افزایش بهره وری، میزان صادرات گاز ایران افزایش پیدا کند.

    وی اظهار امیدواری کرد که با تکمیل تاسیسات ال ان جی ایران، صادرات گاز از محدوده کشورهای همسایه به جهان گسترش یابد.

    زمانی نیا از سرمایه گذاری، فناوری و مدیریت بعنوان بزرگترین‌های چالش‌های ایران نام برد و اظهار کرد: وضع کشورمان در بخش بهینه سازی مصرف سوخت لازم است که بهبود یابد.

    معاون وزیر نفت میزان برداشت نفت ایران را در مقابل میزان ذخایرمان اندک عنوان کرد و گفت: این رقم (میزان برداشت) قابل مقایسه با میزان برداشت نفت در کشورهای توسعه یافته نیست.

    وی با بیان این که دو مقوله «کمبود بهره‎وری و میزان برداشت نفت» می تواند به فرصتی برای سرمایه گذاری و گسترش همکاری ایران و آلمان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: موضوع تبادل مالی در گسترش روابط 2 کشور بسیار مهم است و امید می رود این رابطه با توجه به سازوکارهایی که در سفر آقای ظریف به این کشور تعریف شده است، گسترش پیدا کند.

    معاون امور بین‎الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: یکی از پیام‌های نخستین کمیته انرژی ایران و آلمان می تواند تسهیل روابط بانکی بین 2 کشور باشد.

    زمانی نیا به رویکرد جدید آمریکا در مقابل ایران و برجام اشاره کرد و با بیان این که، این رویکرد بیشتر ظاهرسازی است، تصریح کرد: نشانه‎ها، حاکی از آن است که کنگره آمریکا در مقابل موضوع برجام عاقلانه عمل می کند و این توافق بین المللی آسیبی نمی بیند.

    گفتنی است، نخستین کمیته انرژی ایران و آلمان با حضور امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت و میکائیل کلور- برشتولد، سفیر آلمان در ایران صبح امروز آغاز شد و فردا با برگزاری نشست‌هایی در زمینه برق به کار خود خاتمه می دهد. ریاست این کمیته برعهده وزارت نفت است.

    برچسب ها