عصر خودرو

عقب‌نشینی کره از فروش کوره به ایران

عصر بازار- طلبکاران شرکت فولادسازی دونگبوی کره جنوبی ممکن است از برنامه خود برای فروش کوره الکتریکی این شرکت به یک شرکت فولادسازی ایرانی عقب نشینی کنند.

عقب‌نشینی کره از فروش کوره به ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در پی افزایش نگرانی ها از احتمال خروج دولت آمریکا از توافق برجام، طلبکاران شرکت فولادسازی دونگبوی کره جنوبی ممکن است از برنامه خود برای فروش کوره الکتریکی این شرکت ورشکسته به یک شرکت فولادسازی ایرانی عقب نشینی کنند.

    طلبکاران این شرکت قرار بود تا ماه سپتامبر قراردادی نهایی در این زمینه با شرکت ایرانی کاوه استیل جنوب امضا کنند که در یک مناقصه برنده این معامله شده بود، اما طلبکار اصلی شرکت دونگبو این قرارداد را متوقف کرده است.

    اگر امضای این قرارداد با تاخیر بیشتری مواجه شود ممکن است به کلی لغو گردد و فرآیند برگزاری مناقصه دوباره تکرار شود. چنین سناریویی طرح بعدی فروش مجتمع اینچئون شرکت فولادسازی دونگبو را لغو خواهد کرد.

    به گفته چند منبع اگاه؛ شرکت دونگبو به زودی نتیجه مذاکرات در مورد فروش کروه الکتریکی خود را اعلام خواهد کرد.

    یک مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود گفت: در اتخاذ تصمیم نهایی نه تنها مسائل اقتصادی بلکه عوامل سیاسی نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

    بر اساس اعلام شرکت دونگبو، شرکت کاوه استیل ایران با ارائه قیمت 120 میلیارد وون (106.2 میلیون دلار) در مناقصه فروش کوره الکتریکی این شرکت برنده شده بود. اما برخی طلبکاران شرکت به دلیل فضای مبهم شکل گرفته در مورد توافق هسته ای و احتمال تشدید تحریم ها، نگران معامله با یک شرکت ایرانی هستند.

    یک مقام شرکت دونگبو گفت: به محض اینکه قرارداد نهایی امضا شود، شرکت کاوه استیل کل کوره الکتریکی را از مجتمع دانگجین به خانه خواهد برد.

    وی افزود: طلبکاران به شکلی محتاطانه در حال بررسی این مسئله هستند که آیا ممکن است ممنوعیت فروش کوره‌های الکتریکی به ایران در لیست تحریم های احتمالی آمریکا علیه ایران باشد یا خیر.

    برچسب ها