عصر خودرو

ترکیه از طریق ایران صادرات به قطر را افزایش می‌دهد

عصر بازار- سفیر ترکیه در قطر گفت، کشورش امیدوار است از طریق مسیر زمینی جدید از طریق ایران صادرات خود به قطر را افزایش دهد.

ترکیه از طریق ایران صادرات به قطر را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، فکرت اوزر سفیر ترکیه در قطر گفت، کشورش امیدوار است از طریق مسیر زمینی جدید از طریق ایران صادرات خود به قطر را افزایش دهد. اوزر که در مراسم شروع به کار یک بیمارستان ساخت ترکیه سخن می گفت اظهار داشت، انتظار می رود حجم مبادلات تجاری بین ترکیه و قطر به محض گشایش این مسیر جدید افزایش بیشتری را شاهد باشد.

    وی افزود: «ما تلاش داریم حمل و نقل کالا بینن ترکیه و قطر را تسهیل نماییم. به صورت عادی، ما محصولاتمان را از طریق دریا صادر می کنیم، زیرا هیچ مسیر زمینی ای بین قطر و ترکیه وجود ندارد... اما در حال حاضر همکاری ای بین قطر، ایران و ترکیه وجود دارد. از این رو یک مسیر جدید بین این کشورها ایجاد خواهد شد. در زمان مناسب، ما این توافق را که بین وزرای مربوطه این سه کشور امضا خواهد شد اعلام خواهیم کرد.»

    این مقام ترک در ادامه اظهار داشت، حجم مبادلات تجاری قطر و ترکیه در سال 2016 «تقریبا 750 میلیون دلار» بوده است. وی افزود، انتظار می رود بعد از افزایش صادرات کالاهای ترک به قطر بعد از تحریم این کشور توسط چند کشور منطقه در ماه ژوئن، رقم صادرات افزایش یافته باشد.

    در ماه اوت، خبرگزاری دولتی قطر گزارش داد که وزیر اقتصاد ترکیه موافقتنامه ای سه جانبه را بین تهران، آنکارا و دوحه برای انتقال زمینی کالا از ترکیه به قطر از طریق ایران اعلام کرده است. در آن زمان به نقل از وزیر اقتصاد ترکیه گفته شد که این توافق به صورت شفاهی حاصل شده و موافقتنامه ای در این زمینه در طی روزهای آینده منعقد خواهد شد.

    برچسب ها