عصر خودرو

ایران و غول پتروشیمی‌ساز ایتالیا قرارداد همکاری امضا کردند

عصر بازار- ایران با «تکنی‌مونت» ایتالیا به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ پالایشگاه و پتروشیمی‌ساز جهان برای انجام مهندسی پایه یوتیلیتی آفساید و مهندسی پایه پتروشیمی ابن سینا همدان قرارداد همکاری امضا کرد.

ایران و غول پتروشیمی‌ساز ایتالیا قرارداد همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ،انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی پس از امضای قرارداد همکاری با شرکت «تکنی‌مونت» ایتالیا در طرح های پارک پتروشیمی عسلویه (طرح های پتروشیمی صدف و توسعه پاد پلیمر جم)، قرارداد دیگری با این غول پالایشگاه و پتروشیمی ساز جهان برای اجرای طرح پتروشیمی ابن سینای همدان امضا شده است.

    طرح پتروشیمی ابن سینای همدان در مسیر خط لوله غرب در صورت ساخت و بهره برداری از ظرفیت تولید سالانه 266 هزار تن محصولات مختلفی شامل اتیلن اکساید، اتو اکسیلات، گلایکول اتر، اتانول آمین و ... برخوردار بوده که به منظور انجام مهندسی پایه یوتیلیتی آفساید و مهندسی پایه قرارداد همکاری با شرکت «تکنی‌مونت» ایتالیا امضا کرده است.

    این قرارداد جدید همکاری درحالی با شرکت ایتالیایی امضا شده که پیش از این قراردادهایی برای خرید لایسنس و انجام مهندسی پایه واحدهای اتیلن اکساید با شرکت شل انگلیس، اتو اکسیلات با شرکت باس سوئیس، گلایکول اتر و اتانول آمین با شرکت سولزر سوئیس امضا کرده است.

    در شرایط فعلی عملیات طراحی و ساخت این طرح پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن غرب از حدود 12 درصد پیشرفت اجرایی برخوردار بوده که در صورت بهره برداری از آن تا پایان برنامه ششم توسعه امکان تولید و عرضه سالانه 100 هزار تن اتیلن اکساید، 80 هزار تن اتو اکسیلات، 50 هزار تن گلایکول اتر، 30 هزار تن اتانول آمین و 6 هزار تن منو اتیلن گلایکول در صنعت پتروشیمی کشور فراهم می شود.

    از سوی دیگر شرکت «تکنی‌مونت» ایتالیا درحالی قرارداد همکاری مهندسی با پتروشیمی ابن سینا امضا کرده که سه سال قبل هم تفاهم نامه‌ای به ارزش تقریبی یک میلیارد یورو با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای مهندسی، طراحی و ساخت پالایشگاه و پتروشیمی در کشور امضا کرده بود.

    برچسب ها