عصر خودرو

مدیر عامل آرامکو؛

فروش اولیه سهام آرامکو در سال ۲۰۱۸ میلادی جدی است

عصر بازار- مدیر عامل آرامکو فروش عرضه اولیه سهام آرامکو را در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود را در نیمه سال ۲۰۱۸ میلادی تایید کرد.

فروش اولیه سهام آرامکو در سال ۲۰۱۸ میلادی جدی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، «امین ناصر» مدیر عامل شرکت آرامکو عربستان سعودی در مصاحبه ای با شبکه سی ان بی سی آمریکا گفت: برنامه عرضه اولیه سهام آرامکو را در نیمه دوم سال 2018 میلادی تایید می کنم.

    پیش از این برخی گمانه زنی ها بر سر لغو عرضه سهام آرامکو به میان آمده بود. انتظار می رود عرضه 5 درصد از سهام شرکت دولتی آرامکو عربستان بعنوان بزرگ ترین فروش سهام در جهان تلقی شود.

    فروش سهام آرامکو می تواند درآمد مورد نیاز دولت عربستان را جبران کند؛ این در حالی است که به دلیل سقوط قیمت نفت از اواسط سال 2014 میلادی به بعد دولت این کشور صدها میلیارد دلار را از دست داده است.

    سقوط قیمت نفت منجر به شکاف عمیق بودجه ای دولت عربستان و کوتاه شدن دست آنها از درآمدهای استراتژیک خود از اواسط سال 2014 میلادی به بعد شده است.

    فروش 5 درصد از مجموع سهام آرامکو در فاز اول آن بخشی از چشم انداز برنامه 2030 عربستان برای به روز کردن اقتصاد خود است.

    سرمایه گذاران پیش بینی کرده اند که قیمت 5 درصد سهام آراکو 100 میلیارد دلار و مجموع آن 2 تریلیون دلار باشد و بسیاری از مشکلات سعودی ها را حل و بلافاصله پول زیادی را به آنها تزریق می کند.

    «ناصر امین» گفت: تا کنون مذاکراتی را با طرف چینی یا هر سرمایه گذار دیگری برای فروش بخش ناچیزی از سهام آرامکو نداشته ایم.

    قرار است سهام این شرکت در بورس نیویورک یا لندن در معرض فروش گذاشته شود.

    برچسب ها