عصر خودرو

سازمان ایمیدرو اعلام کرد:

تمایل ایتالیا برای سرمایه گذاری چهار میلیارد یورویی در ایران

عصر بازار- سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) اعلام کرد: مدیران دو شرکت دانیلی و فاتا ایتالیا برای سرمایه گذاری در طرح های فولاد و آلومینیوم ایران پیشنهاد چهار میلیارد یورویی به سازمان ایمیدرو ارائه دادند.

تمایل ایتالیا برای سرمایه گذاری چهار میلیارد یورویی در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا ، مدیران این دو شرکت ایتالیایی در آستانه سفر رئیس جمهوری ایران به این کشور در دیداری با مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو پیشنهاد خود را مطرح ساختند.
    «جان پیترو بندتی» مدیرعامل شرکت دانیلی در این دیدار خواستار توسعه روابط دو طرف در زمینه همکاری های معادن و صنایع معدنی شد.
    شرکت های دانیلی و فاتا در 25 سال اخیر در ایران طرح هایی در بخش های فولاد و آلومینیوم به صورت ای.پی.سی.اف (طراحی، تامین و خرید تجهیزات، اجرا و تامین مالی) اجرا کردند و اکنون نیز با توجه به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و ایجاد زمینه های گسترش روابط اقتصادی با کشورهای دنیا، خواستار سرمایه گذاری در زمینه های یادشده شده اند.
    قرار است دو طرف با تاسیس شرکت مشترک، یک طرح 6.5 میلیون تنی تولید گندله سنگ آهن و یک طرح سه میلیون تنی آهن اسفنجی را در ایران به اجرا گذارند که میزان سرمایه گذاری طرف ایتالیایی 60 درصد و سازمان ایمیدرو 40 درصد درنظر گرفته شده است.
    برنامه تولید فولاد ایران براساس سند چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی است و انتظار می رود در زمینه تولید شمش آلومینیومی نیز کشورمان در مدت 10 سال آینده به توان تولید یک میلیون و 200 هزارتنی دست یابیم.

    برچسب ها