عصر خودرو

مقام مسئول:

ثبت سفارش ماشین آلات معدنی و راه سازی متوقف نشده است

عصر بازار- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب، متوقف شدن ثبت سفارش ماشین آلات معدنی و راه سازی، گفت: ثبت سفارش این ماشین آلات به روال سابق ادامه دارد.

ثبت سفارش ماشین آلات معدنی و راه سازی متوقف نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، علی علی آبادی فراهانی افزود: سایت ثبت سفارش برای ورود این ماشین آلات باز است و استعلامی از معاونت امور صنایع وزارتخانه درباره نوع ماشین آلات انجام خواهد شد.
    به گفته علی آبادی، این استعلام به صورت برخط و الکترونیکی و از سوی سامانه ثبت سفارش انجام می شود و هیچ معطلی یا محدودیتی برای واردکنندگان ایجاد نخواهد کرد.
    وی ادامه داد: برخی واردکنندگان خواهان اطلاع از امکان ساخت ماشین آلات در داخل کشور هستند، در نتیجه این استعلام فنی برای ساماندهی واردات انجام می شود تا در صورت وجود ماشین آلات در کشور، از داخل خرید انجام شود.
    این مقام مسئول یادآور شد: طبق مصوبه اردیبهشت ماه ١٣٩٦هیات وزیران، ماشین آلات معدنی و راه سازی با قدمت سال ساخت حداکثر پنج سال به شرط عدم تولید در داخل را می توان از خارج وارد کرد.
    مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: عمده ماشین آلات وارداتی که ژاپنی، کره ای یا چینی اند از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد کشور می شوند.
    بر اساس این گزارش، پیشتر برخی سایت های خبری از توقف ثبت سفارش واردات ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی به کشور به شکل ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به فعالان این بخش خبر داده و مدعی شده بودند، این اتفاق برای شرکت‌های واردکننده که در برابر شرکت‌های عمرانی دولتی و غیردولتی متعهد شده‌اند، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند‌.

     

    برچسب ها