عصر خودرو

تعادل در معاملات محصولات شیمیایی

آرامش به بازار جوش شیرین بازگشت

عصر بازار: امروز معاملات محصولات شیمیایی هم مانند پلیمری ها شرایط آرامی داشت، به طوری که اکثر کالاها با تقاضایی متعادل خریداری شدند.

آرامش به بازار جوش شیرین بازگشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مجید کریمی، کارشناس بازار شیمیایی با بیان این مطلب گفت: امروز تقاضا برای خرید جوش شیرین نیز نسبت به هفته گذشته کاهش یافته بود و به این ترتیب میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا توسط مصرف کنندگان 20 تومان کاهش داشت.

    در این روز جوش شیرین پتروشیمی شیراز 500 تن عرضه و یک هزار و 630 تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا یک هزار و 195 تومان بود و معامله گران میانگین قیمت یک هزار و 429 تومان را برای این کالا ثبت کردند که نسبت به هفته گذشته 20 تومان ارزان تر بود.

    به گفته کریمی امروز کاهش عرضه منواتیلن گلایکول سبب شد تا برای این کالا تقاضایی بیشتر از عرضه ثبت شود و به این ترتیب منواتیلن گلایکول شازند و مارون با رقابت از سوی مصرف کنندگان خریداری شدند.

    در همین حال امروز اروتوزایلین برزویه، کربنات سدیم سبک وسنگین شیراز، دی اتیلن گلایکول مارون،منومر وینیل استات شازند و کریستال ملامین خراسان از محصولاتی بودند که مورد توجه خریداران قرار نگرفته و وارد سیستم مچینگ شدند.

    البته امروز بنزن بوعلی سینا، اوره صنعتی شیراز، منومر وینیل استات شازند، دی اتیل هگزانول ، ایزوبوتانول و نرمال بوتانول نیز شرایط بسیار آرامی داشتند و مصرف کنندگان این کالاها در حد نیاز خود اقدام به خرید این محصولات با قیمت پایه کردند.

    به گفته کارشناسان بازار، شرایط آرام بازار جهانی یکی از دلایل ثبات در بازار محصولات شیمیایی و آرامش در خرید محصولات است.

    به گفته کریمی به نظر نمی رسد بازار محصولات شیمیایی در روزهای آتی با تغییرات محسوسی روبه رو شود و احتمال ثبات در این بازار ادامه دار باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها