عصر خودرو

تاکید عراق بر اجرای توافق اوپک با وجود افزایش برداشت از میدان های جنوبی

عصر بازار- تاکید عراق بر اجرای توافق اوپک با وجود افزایش برداشت نفت از میدان های جنوبی این کشور، ابراز خشنودی عربستان از پایبندی کامل اوپک و غیراوپک به توافق جهانی نفت، مذاکره عراق و روسیه درباره پروژه های نفتی و دست کم یک نفر کشته در حادثه آتش سوزی نفتکش در آمریکا مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

تاکید عراق بر اجرای توافق اوپک با وجود افزایش برداشت از میدان های جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «جبار اللعیبی»، وزیر نفت عراق اعلام کرد :که علاه بر دو میلیون و 200 هزار بشکه نفتی که روزانه صادر می کند، برداشت از میدان های جنوبی این کشور را تا 200 هزار بشکه در روز افزایش داده است تا توقف تولید نفت منطقه کرکوک را که در پی تنش ماه های اخیر روی داد، جبران کند.
    به گفته اللعیبی، تا زمانی که صادرات از منطقه شمالی عراق به حالت عادی یعنی550 هزار بشکه در روز برگردد این شرایط ادامه خواهد یافت اما وی اطمینان داد که توافق کاهش تولید اوپک و تعهد خود به آن را نقض نخواهد کرد.

    **ابراز خشنودی عربستان از پایبندی کامل اوپک و غیراوپک به توافق جهانی نفت
    به گزارش روزنامه اکونومیک تایمز، «خالد الفالح»، وزیر انرژی عربستان گفت: با توجه به پایبندی کامل کشورهای صادرکننده نفت به توافق جهانی کاهش تولید، بازار جهانی این کالا در حال تثبیت و احیای توازن است.
    وی افزود: اگرچه بازار بهبود یافته است اما هنوز جای رشد بیشتری دارد.
    اوپک پیش تر در بیانیه ای اعلام کرد که سطح پایبندی کشورهای عضو و غیرعضو این سازمان در ماه سپتامبر به 120 درصد رسید که بالاترین میزان از ژانویه و آغاز اجرای توافق است.

    **عراق و روسیه درباره پروژه های نفتی پای میز مذاکره می نشینند
    رویترز به نقل از سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گزارش داد که وی و ابراهیم الجعفری، همتای عراقی اش قرار است 23 اکتبر (اول آبان) در مسکو دیدار و درباره وضعیت اقلیم کردستان و پروژه های نفت و گاز روسیه در عراق رایزنی کنند.
    این نشست در حالی برگزار می شود که جبار اللعیبی وزیر نفت عراق پیشتر از روسنفت به عنوان بزرگترین شرکت نفت روسیه خواسته است تا قراردادهای امضا شده با کردستان را شفاف سازی کند.
    روز گذشته این شرکت نفتی به موجب قراردادی کنترل خط لوله اصلی انتقال نفت کردستان را بدست گرفت.

    **بی پی: استخرهای نفت در حال ته کشیدن است
    به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، «باب دادلی»، مدیرعامل شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس که زمانی در پی اوج رکود قیمت نفت اعلام کرده بود تاجران نفت در حال پر کردن استخرهای شنا با نفت هستند، اکنون گفته که بازار این کالا به سرعت در حال احیا و بازگشت توازن است.
    به گفته دادلی، سطح ذخیره سازی های جهانی نفت و فرآورده های نفتی در حال کاهش است و گویا به سوی هدفی که اوپک تعیین کرده است در حال حرکتیم... با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا قیمت های نفت شکل مطلوبی دارد.

    **نروژ تدوام رشد تقاضای جهانی نفت را پیش بینی کرد
    به گزارش اویل پرایس، نروژ اگرچه بزرگترین تولیدکننده نفت در اروپا است، پرچم دار کشورهای اروپایی در انرژی های سبز نیز به شمار می رود و در هر دو زمینه که در جهت مخالف هم هستند دستاوردهای فراوانی کسب کرده است.
    «ترجه سوویکنس»، وزیر انرژی نروژ معتقد است که با وجود انقلاب جهانی انرژی های تجدیدپذیر، هنوز اکتشاف نفت بیشتر، ارزشمند و با اهمیت است.
    به گفته سوویکنس، مهم نیست اوج تقاضای نفت چه زمانی باشد، خواه سال 2030، 2035 یا 2040، آنچه اهمیت دارد رشد کنونی تقاضاست که قرار است ده ها سال ادامه یابد و نروژ نیز طبق این شرایط اقدام می کند.

    ** یک نفر کشته در حادثه آتش سوزی نفتکش در آمریکا
    به گزارش پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر، در حادثه آتش سوزی نفتکش حامل 133 هزار بشکه نفت در خلیج مکزیک، تا کنون دست کم یک تن کشته و یک تن دیگر ناپدید شده است.
    این کشتی که به سوی پالایشگاهی در یکی از شهرهای جنوبی تگزاس در حال حرکت بود، ساعت 04:30 بامداد امروز دچار انفجار شد. تا کنون گروه امداد موفق به تشخیص هویت قربانی نشده است.

    برچسب ها