عصر خودرو

صکوک مپنا سررسید شد

عصر بازار- صکوک اجاره ۱۹۷ میلیارد تومانی مپنا که مهر ۹۲ منتشر شده بود، سررسید شد و صکوک ۱.۱ هزار میلیارد تومانی شرکت های ایران خودرو، گل گهر و یک شرکت دیگر در مرحله کسب مجوز هستند .

صکوک مپنا سررسید شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، غلامرضا ابوترابی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: مپنا پس از تجربه موفق در تامین مالی از طریق انتشار صکوک 200 میلیارد تومانی در سال 91، مجددا در مهر 92 جهت تامین بخشی از سرمایه در گردش اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک اجاره به مبلغ 197 میلیارد تومان کرد.

    وی ادامه داد: این اوراق، 4 ساله، بانام و قابل معامله در فرابورس با پرداخت هر سه ماه یکبار اجاره‌بها بود و شرکت واسط مالی مرداد یکم ، آن را با نماد "صمپنا2" و نرخ اجاره بهای سالیانه 20 درصد از طریق بازار سوم فرابورس ایران عرضه کرد.

    این مقام مسئول افزود: مبلغ اصل اوراق و اجاره‌بهای شانزدهم (آخرین اجاره‌بها) از صکوک مپنا مجموعاً به مبلغ حدود 207 میلیارد تومان توسط شرکت واسط مالی مرداد یکم دریافت و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز شد.

    ابوترابی با اشاره به اینکه هم اکنون 27 صکوک در بازار سرمایه در حال معامله هستند، ادامه داد: از ابتدای انتشار صکوک در بازارسرمایه ایران یعنی از سال 89 تاکنون 17 مورد از انواع صکوک منتشره به مبلغ بیش از 1300 میلیارد تومان سررسید و همگی در مواعد مقرر تسویه شده اند.

    به گفته وی، موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه 700 میلیارد تومانی ایران خودرو، صکوک اجاره 300 میلیارد تومانی گل گهر و صکوک مرابحه 100 میلیارد تومانی شرکت کرمان موتور صادر شده که درحال طی اقدامات لازم جهت کسب مجوز انتشار هستند.

    برچسب ها