عصر خودرو

قرارداد گل گهر ۲ به کنسرسیومی از بخش خصوصی واگذار شد

عصر بازار- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان در راستای اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی،‌ اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم، برای نخستین بار در معدن گل گهر ۲، استخراج و فروش برجا سنگ آهن این معدن را به کنسرسیومی از بخش خصوصی واگذار کرد.

قرارداد گل گهر ۲ به کنسرسیومی از بخش خصوصی واگذار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، مهدی کرباسیان با بیان اینکه ایمیدرو از ابتدای دولت یازدهم استراتژی خروج از بنگاه داری را اجرایی کرده است، اظهارداشت: طی قرارداد مشارکتی بین ایمیدرو و به نمایندگی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش صنایع و معادن ماهان و فولاد سیرجان، استخراج و فروش برجا 12 میلیون تن از سنگ آهن گل گهر دو واگذار شد.

    وی با اشاره به اینکه قرارداد فوق یکی از اقدامات ایمیدرو در سپردن طرح ها و توسعه به بخش خصوصی است افزود: مدت این قرارداد مشارکتی 4 ساله است که در صورت ابراز رضایت کارفرما،‌ قابل تمدید خواهد بود. طبق این قرارداد، متوسط سنگ آهن استخراجی در هر سال، 3 میلیون تن است و طی مدت قرارداد، مجموع خاک و باطله برداری نیز به 36 میلیون و 800هزار تن می رسد.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: در سال های گذشته این سازمان در قدم های نخست برای جلب مشارکت بخش خصوصی، عمدتا پروژه ها را به صورت پیمانکاری به شرکت های خصوصی واگذار می کرد اما رویکرد ایمیدرو به ویژه از دولت دوازدهم و همراستا با برنامه ششم و اقتصاد مقاومتی، تلاش در جهت واگذاری صفر تا 100 طرح ها به بخش خصوصی است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: این قرارداد روز دوشنبه 24 مهر ماه با حضور نمایندگان قانونی و ناظران امضا و تحویل کنسرسیوم شده است.

    برچسب ها