عصر خودرو

حمایت قاطع سران اتحادیه اروپا از برجام

عصر بازار- پنجشنبه و جمعه سران عضو اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل، پیام حمایت قاطع از برجام را صادر کردند.

حمایت قاطع سران اتحادیه اروپا از برجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، واشنگتن در حالی تلاش می‌کند شرایط را برای کار با ایران سخت و پرهزینه کند که ایران به همه تعهدات طبق برجام پایبند بوده و این را گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از برجام 8 نوبت تأیید کرده‌ است.

    در همین رابطه نشست دو روزه اتحادیه اروپا با حضور سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و با محوریت برجام روزهای پنجشنبه و جمعه در بروکسل برگزار شد.در این نشست یک بار دیگر سران اتحادیه اروپا از انگلیس، فرانسه و آلمان بر حمایت از برجام تأکید کردند.

    امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در این نشست گفت: تمام خواست ما این ‌است که برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هر کاری از دست برمی‌آید، انجام دهیم. امروز استراتژی کم‌رنگ و مبهم آمریکا در مقابل ایران و کره‌شمالی ضرورت بیش از پیش یکپارچگی و اتحاد اروپایی را می‌طلبد.

    پربان عامان سخنگوی اتحادیه اروپا نیز در صفحه توییتر اعلام کرد: رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در نشست بروکسل موافقت کردند تا بر تعهد به اجرای توافق هسته‌ای ایران ادامه دهند. در بیانیه این اتحادیه آمده،سران اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای ایران را ستون تلاش‌های انجام‌شده در راستای کاهش تهدید هسته‌ای جهانی می‌دانند. آنها همچنین ابراز نگرانی کردند خروج از این توافق می‌تواند شانس تشویق کره‌شمالی به مذاکره در مورد برنامه هسته‌ای را از بین ببرد.

    همچنین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد: با ترزا می نخست‌وزیر انگلیس و امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرده و همگی بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای ایران تأکید کرده‌اند.

    مرکل پیش از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل در حضور خبرنگاران گفت: قرار است در مورد مسائل زیادی با هم گفت‌وگو کنیم. از جمله این مسائل، سیاست خارجی است که یکی از آنها توافق‌نامه هسته‌ای با ایران است. می‌دانید که سران آلمان، فرانسه و انگلیس با صدور بیانیه مشترکی دراین‌باره آشکارا همانند وزرای خارجه ما این مسئله را روشن کردند که ما از این توافق‌نامه حمایت می‌کنیم.

    فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: همچنان به‌طور کامل به اجرای کامل این توافق‌نامه از سوی همه طرف‌های (امضاکننده) قرارداد متعهد هستیم. ما این توافق‌نامه را جزء منافع کلیدی اتحادیه اروپا و منطقه می‌دانیم. همین موضع را از طرف دیگر شرکا در جهان از روسیه تا چین تا اتحادیه آفریقا و بقیه جامعه بین‌المللی شاهدیم. بنابراین انتظار داریم رؤسای دولت‌ها از این موضع حمایت و آن را تقویت کنند یعنی پیامی قوی برای تداوم و تأکید بر حفظ این توافق‌نامه از طرف اتحادیه اروپا بدهند.

    برچسب ها