عصر خودرو

اجماع بازارگردان‌ها زیر تابلوی معاملات بورس

عصر بازار: بورس تهران امروز شاهد اجماع بازارگردان‌ها و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای عمق دادن به حجم و ارزش معاملات جاری بازار سهام بود، بازاری که ترجیح می‌داد همچنان به دنبال برخی تک‌سهم‌ها باشد.

اجماع بازارگردان‌ها زیر تابلوی معاملات بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بورس تهران در آخرین روز کاری خود در هفته دوم آبان ماه در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل قیمت و بازده نقدی تنها توانست طی این هفته 4 واحد رشد را نسبت به آخرین رکورد شاخص در هفته قبل برجای گذارد.

    بازار سهام امروز شاهد تلاش نوسانگیرها در نماد معاملاتی شرکت‌های کوچک و نیز برخی تک سهم‌ها بود.

    در عین حال امروز خرید 68 میلیون سهمی حق تقدم فولاد مبارکه از سوی شخص حقیقی قابل توجه بود. در نماد ایران خودرو نیز امروز 120 میلیون سهم از سوی سهامدار عمده (سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا) در بازار خرده‌فروشی با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی تهاتر شد.

    در نماد معاملاتی مخابرات ایران نیز با وجود روند متعادل معاملات امروز بیش از 7 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 750 میلیون تومان در دامنه نوسان مثبت قیمتی معامله شد.

    در گروه پالایشی‌ها نیز همانطور که انتظار می‌رفت افزایش انگیزه عرضه از سوی معامله‌گران در این گروه هرگونه نوسان مثبتی را در حول و حوش قیمت پایانی تابلوی معاملات سوق می‌دهد در این گروه نماد معاملاتی «شبندر» شاهد معاملاتی متعادل با معامله 4.6 میلیون سهمی بود.

    در بازار سهام امروز نماد معامله «شپلی» تقابل خریداران و فروشندگان در این نماد جذاب بازار دوم بورس باعث شد تا بیش از  19.5 میلیون سهم از کد سهامداران حقیقی به خریداران اغلب حقیقی این شرکت واگذار شود.

    این شرکت که با زیان عملکردی مواجه شده همسو با شایعه افزایش سرمایه و نیز احتمال تحقق سود مناسب در شرکت تابعه آن «شمواد» با اقبال خریداران حرفه‌ای بازار همراه شده است.

    در گروه بانکی‌ها نیز شایعاتی مبنی بر خرید هتل آزادی از سوی بانک گردشگری به گوش می‌رسد.

    در نماد معاملاتی شرکت بانک پارسیان نیز افزایش سرمایه 33 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها با تأیید سازمان بورس رسیده است.

    در گروه خودرویی‌ها نیز خبرهایی مبنی بر ارائه تسهیلات اعتباری به صاحبان خودروهای فرسوده و آن دسته از خودورهایی که بیش از 40 درصد از ساخت آنها در داخل صورت گرفته به گوش رسید.

    بر اساس این گزارش، معاملات این هفته بازار سهام همچون روزها و ماه‌های قبل نیز در شرایطی رخوت‌آور و کسل‌کننده ادامه یافت با این تفاوت که به نظر می‌رسد طی یکی دو هفته اخیر اجماع بیشتری میان بازارگردان‌ها و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای بازارگردانی قوی‌تری از بازار سهام و حمایت از شاخص‌های بورس صورت گرفته است آنچه این روزها در تالار شیشه‌ای می‌توان به خوبی لمس کرد تداوم انتظار معامله‌گران بازار سهام در مقابل تابلوی معاملات بورس برای تعیین تکلیف ابهام‌های بزرگی همچون تعیین نرخ خوراک مجتمع‌های پتروشیمی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو