عصر خودرو

در آخرین روز کاری هفته ثبت شد؛

صعود ۱۱۵ واحدی شاخص بورس

عصر بازار: در معاملات آخرین روز کاری هفته شاخص بورس با رشدی ۱۱۵ واحدی در مرز ورود به کانال ۶۳هزار واحد ایستاد.

صعود ۱۱۵ واحدی شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در معاملات روز جاری شاخص کل بورس 115 واحد رشد کرد و به عدد 62هزار و 927 واحد رسید.

    همچنین سهامداران در این روز 530 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 991 میلیارد ریال در 35 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

    نمادهای مخابرات، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی جم و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای کشتیرانی، پتروشیمی خلیج فارس و بانک پاسارگاد با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

    شاخص قیمت نیز در این روز 45 واحد رشد کرد. همچنین شاخص بازار اول 140 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم 90 واحد نزولی شد.

    گفتنی است در این روز گروه های خودرویی، بانک ها و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی ایستادند.

    بیشترین رشد قیمت ها در این روز متعلق به نمادهای شهد، ماشین سازی اراک، دراوسازی ابوریحان، پلی اکریل، تولید مواد اولیه داروپخش، رادیاتور ایران و داروسازی فارابی بود.

    این در حالی است که نمادهای پارس سوییچ، سیمان قائن، ملی سرب و روی، جوشکاب یزد، گروه بهمن، کالسیمین و شیر پاستوریزه پگاه خراسان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    همچنین در این روز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، قند قزوین، سرمایه گذاری صنعت بیمه، قند اصفهان، گروه صنعتی ملی، قند مرودشت و تهران شیمی با سنگین ترین صف های خرید مواجه شد.

    همچنین سیمان اصفهان، گرانیت بهسرام، سازه پویش، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، خوراک دام پارس، فولاد خراسان و ایران تایر با سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

    بیشترین حجم و ارزش معاملات هم متعلق به نماد ایران خودرو با معامله 125 میلیون سهم به ارزش 245 میلیارد ریال بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو