عصر خودرو

قیمت طلا کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۷۵ درصد کاهش به ۱۲۸۰ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، پس از آنکه سنای آمریکا با یک طرح بودجه ای که راه را برای اصلاحات مالیاتی هموار می کند موافقت کرد، موجب رشد شاخص ها در بازار بورس، ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه شد، قیمت طلا روز جمعه با کاهش همراه بود.

    مجلس سنای آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان قرار دارد، با 51 رای موافق در مقابل 49 رای مخالف این طرح را به تصویب رساند و مانع پیش روی تصویب اصلاحات مالیاتی را که طی یک دهه آینده 1.5 تریلیون دلار به کسری بودجه فدرال خواهد افزود، برطرف ساخت.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بعد از مصاحبه با 5 کاندیدا از جمله جانت یلن، رئیس فعلی بانک مرکزی، احتمالا اوایل هفته آینده رئیس بعدی فدرال رزرو را معرفی خواهد کرد.

    یک گزارش منتشر شده در روز پنجشنبه حاکی از آن بود که ترامپ به جرومی پاول که رویکرد تهاجمی کمتری در مورد سیاست های پولی دارد تمایل بیشتری نشان داده است.

    افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا تاثیر قابل توجهی روی قیمت طلا دارد و با بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد قیمت طلا را تضعیف می کند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.75 درصد کاهش به 1280 دلار و 48 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود 1.9 درصد کاهش داشت. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات دیروز با 0.74 درصد کاهش به 1280 دلار و 50 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا در این هفته 1.8 درصد افت داشت.

    بر اساس نظرسنجی رویترز، انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در روز 26 اکتبر آغاز کاهش خرید ماهیانه دارایی ها از 60 میلیارد یورو به 40 میلیارد یورو از ماه ژانویه را اعلام کند.

    برچسب ها