عصر خودرو

ویتول:

نفت به ۴۵ دلار ریزش می‌کند

عصر بازار- مدیرعامل گروه ویتول پیش‌بینی کرد قیمت نفت برنت تحت تاثیر رشد تولید آمریکا که بازار را تحت فشار مضاعفی قرار می‌دهد، ممکن است تا سال ۲۰۱۸ بیش از۲۰ درصد سقوط کرده و به ۴۵ دلار در هر بشکه برسد.

نفت به ۴۵ دلار ریزش می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ایان تیلور که کنفرانس نفت و پول در لندن صحبت می‌کرد، هشدار داد که در حال حاضر در صنعت نفت این اتفاق نظر وجود دارد که قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت، اما چنین هم‌رایی ممکن است خطرناک باشد.

    وی گفت: ما همه منتظریم تا عرضه در بازار محدودتر شود زیرا پیش بینی می‌کنیم تقاضا در سال آینده با نرخ خوبی رشد کند و اوپک توافق کاهش تولید را حفظ کند.

    مدیرعامل ویتول گفت: اما من تصور می‌کنم احتمال سقوط قیمت نفت به محدوده 40 دلار وجود دارد، زیرا همچنان افزایش تولید بیشتری از سوی آمریکا در راه است که به قیمت‌ها لطمه می‌زند.

    قیمت برنت هفته جاری به بیش از 58 دلار در هر بشکه صعود کرد، بنابراین پیش بینی تیلور به معنای ریزش 22 درصدی از سطح قیمت کنونی است.

    تولید نفت شیل آمریکا یکی از دلایل اصلی سقوط قیمت نفت در تابستان سال 2014 بود و هنوز به رکورد بالای سابق بازنگشته است. نفت خام آمریکا و نفت برنت همچنان حدود 50 درصد پایین رکوردشان در فاصله سال 2013 تا 2014 قرار دارند.

    اوپک و گروهی از تولیدکنندگان خارج از این سازمان در واکنش به این ریزش قیمت، موافقت کرده‌اند تولیدشان را تا مارس سال 2018 محدود کنند. با این‌همه آمریکا در این توافق حضور نداشته و از محدود شدن عرضه اوپک و غیراوپک برای گسترش سهم بازار خود استفاده کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد تولید نفت شیل این کشور در نوامبر حدود 82 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و به 6.12 میلیون بشکه در روز می‌رسد که یازدهمین رشد ماهانه متوالی خواهد بود.

    برچسب ها